Darreres entrades:
2014-09-30
16:04

217.4 KB
Interview. Social media, fandom and language learning : a roundtable with Shannon Sauro and Steven L. Thorne / Wang, Dean (Universitat Internacional de Catalunya)
Last November, Dr. Shannon Sauro (Malmö University & Lund University) and Dr. Steven L. Thorne (Portland State University & University of Groningen) visited the UAB campus to give lectures on, respectively, ‘Fandom, Social Media and Learning’ and ‘Human development and semiotic remediation through mobile place-based gaming’. [...]
En noviembre del año pasado, la Dra. Shannon Sauro (Universidad de Malmö y Universidad de Lund) y el Dr. Steven L. Thorne (Universidad de Portland State y Universidad de Groningen) visitaron el campus de la UAB para dar conferencias sobre, respectivamente, 'Fandom, las medias sociales y el aprendizaje" y "El desarrollo humano y la remediación semiótica a través de juegos de móviles'. [...]
El novembre de l'any passat, la Dra. Shannon Sauro (Universitat de Malmö i Universitat de Lund) i el Dr Steven L. Thorne (Universitat de Portland State i Universitat de Groningen) van visitar el campus de la UAB per donar conferències sobre, respectivament, 'Fandom, les mitjanes socials i l'aprenentatge "i" El desenvolupament humà i la remediació semiòtica a través de jocs de mòbils'. [...]

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 71-81  
2014-09-30
15:44

152.3 KB
Book Review / Deal, Mandy (Universitat Internacional de Catalunya)
The Handbook of Conversation Analysis is part of the Blackwell Handbooks in Linguistics series. The stated aim of this 844-page volume is to provide a comprehensive resource about conversation analysis (CA) by consolidating in-depth reviews of current theory, practice and research in this area. [...]
The Handbook of Conversation Analysis es parte del serie de Blackwell Handbooks in Linguistics. El objetivo declarado de este volumen de 844 páginas es proporcionar un recurso completo sobre el análisis de la conversación (CA) mediante un análisis a fondo de la teoría, la práctica y la investigación actual en esta área. [...]
The Handbook of Conversation Analysis és part del sèrie de Blackwell Handbooks in Linguistics. L'objectiu declarat d'aquest volum de 844 pàgines és proporcionar un recurs complet sobre l'anàlisi de la conversa (CA) mitjançant una anàlisi a fons de la teoria, la pràctica i la investigació actual en aquesta àrea. [...]
Index de l'obra ressenyada: Jack SIDNELL ; Tanya STIVERS (ed. ), The Handbook of Conversation Analysis. Wiley-Blackwell, 2012.

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 65-70  
2014-09-30
15:07

244.2 KB
Una secuencia didáctica gramatical : el incremento personal hu, hue del benasqués / Saura Rami, José Antonio (Universidad de Zaragoza)
La contribución que presentamos aquí se ha fijado como objetivo fundamental la implantación de una secuencia didáctica de carácter gramatical (SDG) relacionada con la lengua benasquesa, lengua románica minoritaria descendiente del latín tardío y hablada hoy en el Valle de Benasque (Alta Ribagorza occidental). [...]
La contribució que presentem aquí s’ha fixat com a objetiu fonamental l’implantació d’una seqüència didàctica de caràcter gramatical (SDG) relacionada amb la llengua benasquesa, llengua romànica minoritària provinent de l’evolució del llatí vulgar i parlada avui a la Vall de Benasc (Alta Ribagorça occidental). [...]
L’article que nous présentons ici a un objetif fondamental: introduire une séquence didactique grammatical (SDG) concernant la langue vénascaise, langue neolatine minoritaire issue du latin vulgaire et parlée aujourd’hui à la Vallée de Vénasque (Haute Ribagorce occidentale). [...]

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (2014) , p. 47-64  
2014-09-30
14:51

220.2 KB
The Efficacy of Various Kinds of Error Feedback for Improvement in the Writing Accuracy of Iranian EFL Learners / Ashoori Tootkaboni, Arezoo (Allameh Tabataba'i University) ; (Tehran, Iran) ; Khatib, Mohammad (Allameh Tabataba'i University (Tehran, Iran))
The present study was an attempt to delve further into the effects of different corrective feedback strategies on enhancing learners’ writing accuracy both short and long term. To fulfill the purpose of the study, three classes comprising 67 female students in the context of a public high school in Astara, Iran, were randomly assigned to one of the three conditions; direct feedback with teacher-student 5 minute individual conference; indirect coded feedback and no-feedback. [...]
La présente étude visait à approfondir les effets de différentes stratégies de rétroaction corrective sur l'amélioration de la précision de l'écriture des apprenants à la fois en court et à long terme. [...]
El presente estudio tuvo como objetivo profundizar en los efectos de diferentes estrategias de feedback correctivo en la mejora de la precisión de la escritura de los alumnos tanto a corto como a largo plazo. [...]

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 30-46  
2014-09-29
20:41

16 p, 403.8 KB
Beliefs and Practices towards Teaching and Learning Grammar : A Multicase Study / Santos Ferreira, Patricia (Escola Superior de Educaçao de Lisboa)
This text presents a multi-case study focused on 5th and 6th grades’ (10 - 12 years-old students) teachers’ beliefs and practices towards the process of teaching and learning grammar. Current practices of grammar instruction are connected to prescriptive approaches, outdated, disconnected from linguistic theory, and ineffective at improving communicative skills. [...]
Ce texte présente une étude multi-cas axée sur des conceptions et des pratiques à l'égard du processus d’enseignement et d’apprentissage de la grammaire des enseignants des 5émme et 6émme années de la primaire (étudiants de dix à douze ans). [...]
Este texto presenta un estudio de casos múltiples centrado en las creencias y las prácticas de los docentes de los grados quinto y sexto (estudiantes 10 - 12 años de edad) hacia el proceso de enseñanza y aprendizaje de la gramática. [...]

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 14-29  
2014-09-29
20:33

13 p, 369.9 KB
Una didàctica del plurilingüisme / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. GREIP)
L’escola actual acull alumnat amb experiències sociolingüístiques i competències diverses en les diferents llengües amb què han estat en contacte. Tot i així, l’escola proposa l’ensenyament separat de les llengües, sense tenir molt en compte les pràctiques quotidianes de l’alumnat. [...]
La escuela actual acoge alumnado con experiencias sociolingüísticas y competencias diversas en las diferentes lenguas con las que han estado en contacto. Aún así, la escuela propone una enseñanza separada de las lenguas, sin tener muy en cuenta las prácticas cotidianas del alumnado. [...]
The contemporary school hosts students with diverse sociolinguistic experiences and competences in the different languages with ​​which they have been in contact. However, schools often propose teaching languages separately, without considering the everyday student practices. [...]

2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 1-13  
2014-09-29
20:14

8 p, 488.2 KB
Nota de la editora / Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
2014
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. i-viii  
2014-09-29
16:19

25 p, 7.4 MB
Ceràmiques romanes de parets fines del Museu Episcopal de Vic / López Mullor, Albert
1989
Studia Vicensia, Núm. 1 (1989) , p. 9-33  
2014-09-25
13:32

9 p, 3.2 MB
La obesidad en el perro desde el punto de vista nutricional / Camps i Rabadà, Jaume
1988
Revista anual de l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya, Maig 1988  
2014-09-25
07:03

31 p, 264.5 KB
Les glosses de Guillem Nicolau a la seva traducció de les 'Heroides' d'Ovidi (1390) : una proposta d'identificació / Pujol i Gómez, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
2005
Caplletra, Núm. 39 (2005) , p. 199-229