Latest additions:
2014-10-21
17:10

30 p, 352.4 KB
Inserción profesional de los universitarios: de la expansión a la crisis / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Educació i Treball)
En este trabajo nos proponemos comparar el proceso de inserción laboral de una generación de graduados que se incorporó al mercado laboral en un momento de expansión económica con otra generación de graduados que lo ha hecho durante la crisis. [...]
In this paper we propose to compare the process of employment of a generation of graduates who entered the labor market at a time of economic expansion with another generation of graduates that has done it on the crisis. [...]

2014
Revista española de sociología, Núm. 21 (2014) , p. 69-98  
2014-10-21
16:58

32 p, 349.0 KB
Equity and professional mobility in higher education and some questions concerning the EHEA from the catalan experience / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Educació i Treball)
This article deals with the equal opportunities and professional mobility of Catalan university students in the first decade of the XXI century. The data presented demonstrate that there is a high level of equity and intergenerational professional mobility between graduates and their parents. [...]
Este artículo analiza la igualdad de oportunidades y la movilidad profesional de los universitarios catalanes en la primera década del siglo XXI. Los datos presentados demuestran que existe un alto nivel de equidad y de movilidad profesional intergeneracional entre los graduados y sus padres. [...]

2014
International journal of sociology of education, Vol. 3 Núm. 2 (june 2014) , p. 136-166  
2014-10-20
22:14

7 p, 126.5 KB
Presentación : evaluación participativa y empoderamiento / Úcar, Xavier
Presentación del número monográfico sobre evaluación participativa y empoderamiento que coordina el Catedrático Xavier Úcar.
2014
Pedagogía social, Núm. 24 (2014) , p. 13-19  
2014-10-20
22:10

24 p, 186.6 KB
Bases teóricas de la intervención socioeducativa de los técnicos de juventud / Monseny Martínez, Myrte (Universitat de Girona. Departament de Pedagogia) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo tiene como finalidad ahondar en la dimensión educativa de las políticas de juventud así como en la tarea pedagógica que desarrollan los profesionales que las aplican: los técnicos de juventud. [...]
This article aims to deepen in the educational dimension of youth policies as well as in pedagogical professionals who develop it: the youth technicians. That is why we present the findings of recent study developed in the doctoral program «Education and Society» at the UAB, which analyzes the application of these policies in the Girona area during the last legislature, through the prism innovative and integrative theoretical framework that combines different perspectives directly linked to youth policy and more specifically to the definition that makes them in the National Youth Plan of Catalonia. [...]
Cet article a pour finalité pénétrer dans la dimension éducative des politiques de jeunesse ainsi que dans le travail pédagogique que ses professionnels développent. C’est par cela qu’ici se présentent les conclusions de l’étude récemment développé dans le cadre du programme de doctorat «Éducation et Société» de l’UAB, dans laquelle est analysé l’application de ces politiques dans les comarques de Gérone pendant la législature passé, sous le prisme innovateur et intégrateur d’un cadre théorique qu’il ensemble les différentes perspectives directement liés aux politiques de jeunesse et plus concrètement –la définition qui est faite d’elles dans le Plan National de Jeunesse de la Catalogne. [...]

2012
Teoría de la educación, Vol. 24, Num. 1 (2012) , p. 57-80  
2014-10-20
20:43

8 p, 239.4 KB
Los informes finales de las academias médicas andaluzas sobre el colera. Real Academia de Medicina y Cirugía de Granada
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 1 Núm. Suplemento (1981) , p. 55-61  
2014-10-20
20:41

18 p, 531.5 KB
Los informes finales de las academias médicas andaluzas sobre el colera. Real Academia de Medicina y Cirugía de Cádiz
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 1 Núm. Suplemento (1981) , p. 35-51  
2014-10-20
20:33

16 p, 577.5 KB
Los informes finales de las academias médicas andaluzas sobre el colera. Real Academia de Medicina y Cirugía de Sevilla
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 1 Núm. Suplemento (1981) , p. 1-16  
2014-10-20
20:24

1 p, 33.0 KB
Notas a la Introducción
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 1 Núm. Suplemento (1981) , p. 13-13  
2014-10-20
20:16

4 p, 121.0 KB
Introducción
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, Vol. 1 Núm. Suplemento (1981) , p. 9-12  
2014-10-20
09:14

46 p, 268.7 KB
Right-dislocation in Catalan: Tails, Polarity and Activation / Villalba, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mayol, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
While our understanding has grown of the discourse role of right-dislocation (RD), there exists a class of RD (continuing RD) that have proven impervious to any principled analysis, for the role of the dislocate is (apparently) null, given that its referent appears immediately before the RD and, thus, simple pronominalisation should suffice to retrieve it. [...]
2013
International Review of Pragmatics, Vol. 5 Núm. 1 (2013) , p. 87-117