Últimas adquisiciones:
2014-10-23
15:31

7 p, 1.2 MB
designGG : an R-package and web tool for the optimal design of genetical genomics experiments / Li, Yang (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Swertz, Morris A. (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Vera Rodríguez, Gonzalo (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Fu, Jingyuan (University of Groningen. Department of Genetics (Groningen, Països Baixos)) ; Breitling, Rainer (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Jansen, Ritsert C. (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos))
Background: High-dimensional biomolecular profiling of genetically different individuals in one or more environmental conditions is an increasingly popular strategy for exploring the functioning of complex biological systems. [...]
2009
BMC Bioinformatics, Vol. 10 (2009) , p. 188  
2014-10-23
07:04

1.7 MB
Función y perfil profesional de los psicopedagogos : una perspectiva desde Cataluña / Roca Casas, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En Cataluña, al igual que en otras comunidades autónomas, las funciones de los nuevos profesores de Psicología y Pedagogía de la Educación Secundaria se han ido regulando desde 1995 por medio de las denominadas «normativas de curso» que año tras año ha ido publicando el departamento de Educación del Gobierno autónomo. [...]
Since 1995 onwards, in Catalonia and in other «comunidades autónomas», the responsibilities of the Secondary School new teachers of Psychology and Pedagogy, have become ruled by the called «course regulations». [...]

2000
Teoría de la educación, Num. 12 (2000) , p. 159-178  
2014-10-23
07:04

4.6 MB
La educación emocional en el currículum / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Abarca Castillo, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Desde que Salovey y Mayer propusieron la existencia de la inteligencia emocional se ha planteado la necesidad de educar la dimensión emocional de las generaciones más jóvenes. Con este objetivo se han propuesto diferentes modelos de educación emocional y su inclusión en el curriculum. [...]
Salovey and Mayer exposed their emotional intelligence theory in 1990. Since then, it has been remarked the need to edúcate the emotional dimensión of new generations. With that objective various emotional education models and the inclusión of emotional education in the curriculum have been proposed. [...]

2001
Teoría de la educación, Vol. 13 (Dec 2001) , p. 209-232  
2014-10-23
07:04

1.2 MB
La formación del docente en y para la complejidad / Asensio Aguilera, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Educar resulta en nuestro tiempo una actividad extremadamente compleja que requiere maestros y profesores formados en la experiencia y el dominio de unos saberes que les permitan abordar con éxito esa complejidad. [...]
To educate is an extremely complex activity in our times, and it requires teachers trained in the experience and expertise of the knowledge that will help them to deal with this complexity. To this respect it is important to show up that interdisciplinary and complex systemic approaches, and also the knowledge that allows a better understanding of our mental activities are essential in teachers' training, specially in which respects to his or her pedagogical tact. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 29-43  
2014-10-23
07:03

1.1 MB
Los retos de las nuevas tecnologías para la educación a distancia / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La tecnología ha penetrado en todos los ámbitos de la vida actual y, con mayor motivo, en la educación a distancia. La aplicación de las nuevas tecnologías ha modificado el concepto mismo de «distancia», al facilitar la comunicación inmediata y la interacción. [...]
The technology has penetrated in all the environments of the current life and, with more reason, in the education at distance. The application of the new technologies has modified the same concept of «distance», when facilitating the immediate communication and the interaction. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 13-27  
2014-10-23
07:01

1.2 MB
Economía de la Educación : una disciplina pedagógica en pleno desarrollo / Pineda Herrero, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El artículo se centra en presentar la Economía de la Educación como disciplina pedagógica. Así, tras ubicar la disciplina en el conjunto de las Ciencias de la Educación y examinar las relaciones que establece con la Teoría de la Educación, se analizan los aspectos económicos de la educación, cuyo estudio da lugar a la aparición de la Economía de la Educación. [...]
This essay is focussed on the presentation of the Economics of Education as an educational discipline. The first part situates the discipline in the group of Educational Sciences and analyses its relations with the Theory of Education. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 143-158  
2014-10-22
22:07

14 p, 2.4 MB
The application of genomic technologies to investigate the inheritance of economically important traits in goats / Amills i Eras, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Goat genomics has evolved at a low pace because of a lack of molecular tools and sufficient investment. Whilst thousands and hundreds of quantitative trait loci (QTL) have been identified in cattle and sheep, respectively, about nine genome scans have been performed in goats dealing with traits as conformation, growth, fiber quality, resistance to nematodes, and milk yield and composition. [...]
2014
Advances in Biology, Vol. 2014 Article ID 904281 (2014) , p. 1-13  
2014-10-22
22:06

32 p, 1.2 MB
A Republican Natural History in Spain around 1900 : Odón de Buen (1863-1945) and his Audiences / Nieto Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d’Estudis d’Història de les Ciències (CEHIC))
This paper discusses the political dimension of Odón de Buen’s (1863–1945) expository practices—teaching and popularizing—as a university professor of natural history in Barcelona and later in Madrid at the turn of the nineteenth century. [...]
2012
Historical studies in the natural sciences, Vol. 42, Num. 3 (2012) , p. 159-189  
2014-10-21
17:10

30 p, 352.4 KB
Inserción profesional de los universitarios: de la expansión a la crisis / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Educació i Treball)
En este trabajo nos proponemos comparar el proceso de inserción laboral de una generación de graduados que se incorporó al mercado laboral en un momento de expansión económica con otra generación de graduados que lo ha hecho durante la crisis. [...]
In this paper we propose to compare the process of employment of a generation of graduates who entered the labor market at a time of economic expansion with another generation of graduates that has done it on the crisis. [...]

2014
Revista española de sociología, Núm. 21 (2014) , p. 69-98  
2014-10-21
16:58

32 p, 349.0 KB
Equity and professional mobility in higher education and some questions concerning the EHEA from the catalan experience / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Educació i Treball)
This article deals with the equal opportunities and professional mobility of Catalan university students in the first decade of the XXI century. The data presented demonstrate that there is a high level of equity and intergenerational professional mobility between graduates and their parents. [...]
Este artículo analiza la igualdad de oportunidades y la movilidad profesional de los universitarios catalanes en la primera década del siglo XXI. Los datos presentados demuestran que existe un alto nivel de equidad y de movilidad profesional intergeneracional entre los graduados y sus padres. [...]

2014
International journal of sociology of education, Vol. 3 Núm. 2 (june 2014) , p. 136-166