Últimas adquisiciones:
2014-10-17
09:08

19 p, 55.2 KB
The Spirit of World War I: Patricia Anthony’s Flanders / Martin Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia)
2002
War, Literature and the Arts: An International Journal of the Humanities, Vol. 14 Núm. 1 & 2 (2002) , p. 293-311  
2014-10-16
15:35

11 p, 328.4 KB
Valors de Pau Casals : de la intimitat a la universalitat / Figueres, Josep M. (Josep Maria) 1950-
En aquest article, Josep M. Figueres ens ofereix un retrat de la personalitat del compositor, director d’orquestra i violoncel·lista Pau Casals. Per descriure’ns la figura ’aquest català universal, l’autor posa l’accent en tres dels seus grans atributs: el treball, la solidaritat i el compromís. [...]
2012
Via: valors, idees, actituds: revista del Centre d'Estudis Jordi Pujol, Vol. 20 (2012) , p. 43-53  
2014-10-16
15:20

13 p, 122.5 KB
Valentí Almirall, periodista a "El Estado Catalán" (1868-1870 i 1873) / Figueres, Josep M. (Josep Maria) 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
2009
Barcelona quaderns d'història, Núm. 15 (2009) , p. 121-133  
2014-10-16
07:02

20 p, 2.4 MB
La antropología de la educación como disciplina : proyecto de diseño / Bouché Peris, Henri (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social) ; Fermoso, Paciano (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Larrosa Bondía, Jorge (Universitat de Barcelona.Departament de Teoria i Història de l'Educació) ; Sacristán Gómez, David (Universidad Nacional de Educación a Distancia. Departamento de Teoría e Historia de la Educación y Pedagogía Social)
Los fundamentos antropológicos de la educación han sido objeto de reflexión y estudio desde Sócrates hasta nuestros días. Pero su sistematización como un elemento del curriculum de Ciencias de la Educación no tiene una historia tan larga. [...]
The anthropological roots of education have been the subject of reflection and investigation since the time of Socrates up to the present day. But its systemisation as an element of the curriculum of Education Sciences does not boast such a long history. [...]

1995
Teoría de la educación, Vol. 7 (1995) , p. 95-114  
2014-10-16
07:02

25 p, 2.1 MB
Nuestro valor judío de la expectación-expedición / Fullat, Octavi 1928- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
No parece prudente proponer unos valores de la educación que sean universales. ¿No se acaba inexorablemente en un centrismo europeo?. Basta con descubrir los valores de Occidente. La civilización occidental posee tres orígenes: Grecia, Roma y Jerusalén. [...]
It is not cautious to propose universal values of education. When we try it, don't we fall with inexorabily in an european point of view?. It suffices to discover the main occidentalist values. In fact, the western civilization has got three origins: Greece, Rome and Jerusalem. [...]

1996
Teoría de la educación, Vol. 8 (1996) , p. 191-215  
2014-10-16
07:01

50 p, 4.3 MB
¿Qué es ser profesional docente? / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Noguera Arrom, Juana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ; Vera Vila, Julio (Universidad de Málaga. Departamento de Teoría e Historia de la Educación)
En este trabajo se pretende repensar algunos puntos claves del debate reciente sobre la profesionalización docente, analizando en concreto las tres cuestiones siguientes: ¿Qué es una profesión? ¿Cuáles son los rasgos diferenciales de la misma? ¿En qué medida podemos afirmar que el profesorado cumple los requisitos convencionales de las profesiones? Aunque hay un acuerdo generalizado acerca de la necesidad de mejorar el status profesional de la enseñanza, no hay coincidencia en la forma de conseguirlo. [...]
This article proposes to rethink some of the key issues of the recent debate about the teaching profession, through the analysis of three specific aspects: What is a profession? What are its distinctive features? To what extent can we say that teachers are satisfying the demands of the profession? Although there is a general agreement about the need to improve the professional quality of teaching, there doesn't seen to be a way to achieve it. [...]

1998
Teoría de la educación, Vol. 10 (1998) , p. 95-144  
2014-10-16
07:01

40 p, 4.3 MB
Evaluación de la universidad. Criterios de calidad / Vázquez Gómez, Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Educación-Centro del Formación del Profesorado) ; Colom Cañellas, Antoni J. (Universitat de les Illes Balears) ; Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En este estudio se analizan tres cuestiones básicas: los precedentes y el modelo de la evaluación institucional de la universidad española y europea, una propuesta de evaluación de la calidad de la docencia del profesorado universitario y la evaluación de la productividad científica de los profesores de universidad. [...]
Three questions are analyzated in this study: the origins and the model of institutional evaluation of University in Spain and in Europe, a proposal of evaluation of quality of the university teaching, and the quality assessment of the scientific productivity of the university teachers. [...]

1998
Teoría de la educación, Vol. 10 (1998) , p. 55-94  
2014-10-16
07:01

23 p, 1.7 MB
El estatuto epistemológico de la animación sociocultural / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Intervention is the nucleus of the Socio Cultural Animation; processes that, because of it's basis, destination and aims, are social and cultural action. The diferenciaton between physical-natural technology and socialhumanistic technology leads us to point out that SCA's nature is from the second, making concrete the tipology of knowledge in wich it is based on. [...]
1994
Teoría de la educación, Vol. 6 (1994) , p. 161-183  
2014-10-16
07:01

19 p, 3.6 MB
La animación teatral : los procesos de evaluación de intervenciones socioculturales implementadas por medio de técnicas y elementos teatrates / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
One of the most complex processes in the socio cultural interventions is the evaluation. In this article is presented the theorical development wich leads to the design and elaboration of a multiinstrumental tool that enables the evaluation of the multicultural animation (multicultural development) processes implemented through theatre. [...]
1993
Teoría de la educación, Vol. 5 (1993) , p. 159-177  
2014-10-15
22:06

11 p, 4.4 MB
El rendimiento en la enseñanza a distancia / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
The performance use to be a critic theme in distance learning, although there is data enough to judge it objectively. There are performances inhérents to the system, as the habit of autotraining or the discipline to study, with the knowledge and the possibility to incorporate habilities. [...]
1993
Teoría de la educación, Vol. 5 (1993) , p. 127-137