Últimas adquisiciones:
2014-10-23
16:52

16 p, 760.8 KB
Glucose-methanol co-utilization in Pichia pastoris studied by metabolomics and instationary ¹³C flux analysis / Jordà Murria, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Suárez, Camilo (Delft University of Technology. Department of Biotechnology) ; Carnicer Heras, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; ten Pierick, Angela (Delft University of Technology. Department of Biotechnology) ; Heijnen, Joseph J. (Delft University of Technology. Department of Biotechnology) ; van Gulik, Walter (Delft University of Technology. Department of Biotechnology) ; Ferrer i Alegre, Pau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d’Enginyeria Química) ; Albiol i Sala, Joan (Universitat Autonoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química) ; Aljoscha Wahl (Delft University of Technology. Department of Biotechnology)
Background: Several studies have shown that the utilization of mixed carbon feeds instead of methanol as sole carbon source is beneficial for protein production with the methylotrophic yeast Pichia pastoris. [...]
2013
BMC systems biology, Vol. 7, Num. 17 (2013) , p. 1-16
7 documents
2014-10-23
16:21

1 p, 134.8 KB
Glutathione-dependent formaldehyde dehydrogenase/GSNO reductase from Arabidopsis. Expression pattern and functional implications in phytoremediation and pathogenesis / Martínez, M. Carmen (María Carmen) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Díaz Solares, Maykelis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Achkor, Hakima (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Espunya i Prat, Ma. Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
2005
BMC Plant Biology, Vol. 5 (Suppl 1) N. S22 (May 2005), p. 1  
2014-10-23
15:31

7 p, 1.2 MB
designGG : an R-package and web tool for the optimal design of genetical genomics experiments / Li, Yang (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Swertz, Morris A. (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Vera Rodríguez, Gonzalo (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Fu, Jingyuan (University of Groningen. Department of Genetics (Groningen, Països Baixos)) ; Breitling, Rainer (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos)) ; Jansen, Ritsert C. (University of Groningen. Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (Haren, Països Baixos))
Background: High-dimensional biomolecular profiling of genetically different individuals in one or more environmental conditions is an increasingly popular strategy for exploring the functioning of complex biological systems. [...]
2009
BMC Bioinformatics, Vol. 10 (2009) , p. 188  
2014-10-23
07:04

1.7 MB
Función y perfil profesional de los psicopedagogos : una perspectiva desde Cataluña / Roca Casas, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En Cataluña, al igual que en otras comunidades autónomas, las funciones de los nuevos profesores de Psicología y Pedagogía de la Educación Secundaria se han ido regulando desde 1995 por medio de las denominadas «normativas de curso» que año tras año ha ido publicando el departamento de Educación del Gobierno autónomo. [...]
Since 1995 onwards, in Catalonia and in other «comunidades autónomas», the responsibilities of the Secondary School new teachers of Psychology and Pedagogy, have become ruled by the called «course regulations». [...]

2000
Teoría de la educación, Num. 12 (2000) , p. 159-178  
2014-10-23
07:04

4.6 MB
La educación emocional en el currículum / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Abarca Castillo, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Desde que Salovey y Mayer propusieron la existencia de la inteligencia emocional se ha planteado la necesidad de educar la dimensión emocional de las generaciones más jóvenes. Con este objetivo se han propuesto diferentes modelos de educación emocional y su inclusión en el curriculum. [...]
Salovey and Mayer exposed their emotional intelligence theory in 1990. Since then, it has been remarked the need to edúcate the emotional dimensión of new generations. With that objective various emotional education models and the inclusión of emotional education in the curriculum have been proposed. [...]

2001
Teoría de la educación, Vol. 13 (2001) , p. 209-232  
2014-10-23
07:04

1.2 MB
La formación del docente en y para la complejidad / Asensio Aguilera, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Educar resulta en nuestro tiempo una actividad extremadamente compleja que requiere maestros y profesores formados en la experiencia y el dominio de unos saberes que les permitan abordar con éxito esa complejidad. [...]
To educate is an extremely complex activity in our times, and it requires teachers trained in the experience and expertise of the knowledge that will help them to deal with this complexity. To this respect it is important to show up that interdisciplinary and complex systemic approaches, and also the knowledge that allows a better understanding of our mental activities are essential in teachers' training, specially in which respects to his or her pedagogical tact. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 29-43  
2014-10-23
07:03

1.1 MB
Los retos de las nuevas tecnologías para la educación a distancia / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La tecnología ha penetrado en todos los ámbitos de la vida actual y, con mayor motivo, en la educación a distancia. La aplicación de las nuevas tecnologías ha modificado el concepto mismo de «distancia», al facilitar la comunicación inmediata y la interacción. [...]
The technology has penetrated in all the environments of the current life and, with more reason, in the education at distance. The application of the new technologies has modified the same concept of «distance», when facilitating the immediate communication and the interaction. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 13-27  
2014-10-23
07:01

1.2 MB
Economía de la educación : una disciplina pedagógica en pleno desarrollo / Pineda Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El artículo se centra en presentar la Economía de la Educación como disciplina pedagógica. Así, tras ubicar la disciplina en el conjunto de las Ciencias de la Educación y examinar las relaciones que establece con la Teoría de la Educación, se analizan los aspectos económicos de la educación, cuyo estudio da lugar a la aparición de la Economía de la Educación. [...]
This essay is focussed on the presentation of the Economics of Education as an educational discipline. The first part situates the discipline in the group of Educational Sciences and analyses its relations with the Theory of Education. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 143-158  
2014-10-23
07:01

1.4 MB
Influencia del profesorado en la integración escolar del alumnado minoritario / Jordán, Josep Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
En este estudio se realiza un análisis de la gran influencia que los profesores ejercen sobre la integración escolar de los alumnos culturalmente minoritarios, a través de su forma de «ser» y de «actuar» en la dinámica cotidiana propia de la enseñanza diaria. [...]
This study carnes out an analysis of the great influence that teachers have on the school integration concerning culturally minoritary students, both through the way they «are» and the way they «act» in the daily dynamics characteristic of ordinary teaching. [...]

2000
Teoría de la educación, Vol. 12 (2000) , p. 67-83  
2014-10-23
07:01

8.1 MB
Teoría y práctica de la animación teatral como modalidad de educación no formal / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La animación teatral es aquel conjunto de prácticas socioeducativas con personas, grupos o comunidades que, a través de metodologías dramáticas o teatrales, genera procesos de creación cultural y persigue el empoderamiento (empowerment) de los participantes. [...]
The Theater Animation (TA) is a set of socioeducational practices with people, groups or communities that, through a theatre methodology, generate processes of cultural creation to aim the empowerment of participants. [...]

1999
Teoría de la educación, Vol. 11 (1999) , p. 217-255