EMIGRA Working Papers
EMIGRA Working Papers és una col·lecció que publica el producte del treball en curs dels membres del grup de recerca abans que aquests es converteixin en articles, capítols o llibres. És també l'espai on trobar articles presentats a congressos i trobades científiques organitzats per EMIGRA. Així mateix, convidem a altres investigadors en el nostre camp de la recerca (migracions, educació i infància) a presentar materials per formar part de la col·lecció. El Consell Editor revisarà les propostes del treballs preliminars de recerca i els articles publicats seran protegits per l'ISSN 2013-3804 i Creative Commons. El Consell Assessor revisa arbitràriament alguna de les propostes i supervisa la producció i evolució de la publicació. S'accepten articles en català, castellà, anglès, francès, portuguès i italià.

 

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2019-07-09
15:40
182 p, 6.6 MB La educación, la diversidad y la desigualdad en el mundo global del siglo XXI / Carrasco, Sílvia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Libro de actas del IV Congreso Internacional de Etnografía y Educación.
2017
EMIGRA working papers, Núm. 136 (2017) , p. 1-182  
2019-07-09
13:51
30 p, 481.1 KB Construint identitats flexibles. Joves adults d'origen extracomunitari a Barcelona / Roca i Caparà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquest treball aborda les identitats i pertinences dels fills i filles de famílies d'origen extracomunitari que han fet trajectòries i experiències de migració a la ciutat de Barcelona. L'objectiu és conèixer i descriure quin és el procés de construcció de la identitat d'aquests joves. [...]
This paper addresses the identities and belonging of the children of families from outside who have experiences of migration to the city. The aim is to discover and describe what the process of building the identity of these young people. [...]

2011
EMIGRA working papers, Núm. 131 (2011) , p. 1-30  
2019-04-30
18:14
48 p, 340.3 KB Avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària : una estratègia de prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur a Sabadell / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. SGR - EMIGRA ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquest text és l'informe d'avaluació del Programa de Mentoria Juvenil de la Fundació Autònoma Solidària dissenyat i implementat per encàrrec de la regidoria d'Acció Social de l'Ajuntament de Sabadell. [...]
This text is the assessment report of the Youth Mentoring Programme designed and implemented by the Fundació Autònoma Solidària and commissioned by the department of Social Action of the local council of the city of Sabadell. [...]

2018
EMIGRA working papers, Núm. 137 (2018) , p. 1-48  
2016-07-27
10:20
110 p, 2.7 MB Familias inmigradas con hijos e hijas con necesidades educativas especiales : experiencias y relaciones con la escuela. Una aproximación a la estructura de participación existente en los centros y su impacto en las trayectorias de los alumnos / Paniagua Rodríguez, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
La participación de los inmigrantes en la vida política, social y cultural en los países de acogida no debe ser considerada como algo secundario o subsidiario una vez que sus necesidades económicas y legales han sido solucionadas, sino que, precisamente, la capacidad de conseguir acceso a los recursos que necesitan está influenciada por las oportunidades de participación en las instituciones públicas. [...]
2012
EMIGRA working papers, Núm. 135 (2012) , p. 1-110  
2015-02-11
10:53
25 p, 341.6 KB Immigració i educació a la premsa : el cas dels Espais de Benvinguda Educativa / Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest article pretén analitzar el tractament que han fet els mitjans de comunicació respecte a l'anunci de la posada en marxa dels Espais de Benvinguda Educativa, vinculant aquest cas amb el tractament general de la immigració a la premsa. [...]
2010
EMIGRA working papers, Núm. 168 (2010) , p. 1-25  
2012-09-10
17:20
24 p, 605.6 KB Policy and social regulation. New and old patterns of Roma mobility/settlement and public policies. Administrations' practices towards the phenomenon in urban France and Spain. Report on the Seminar discussions / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
2011
EMIGRA working papers, Núm. 134 (2011) , p. 1-24  
2012-09-10
17:13
18 p, 85.1 KB Revisant els objectius de l'acadèmia. Les referències sobre immigració negroafricana a Espanya i Catalunya / Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest article presenta un recull i una revisió bibliogràfica de les publicacions acadèmiques sobre immigració negroafricana vinculada a temàtiques generals produïda a l'àmbit nacional espanyol, per analitzar en quina mesura la investigació s'ha interessat per les especificitats d'aquestes migracions des dels anys vuitanta, quan situem l'arribada d'aquesta població, fins a l'actualitat. [...]
This paper presents a review of the academic publications about black African immigration produced nationwide in Spain with the aim to analyze the extent to which research has been sensitive to its specific features since the eighties, when the initial immigrant influx started, until today. [...]

2010
EMIGRA working papers, Núm. 133 (2010) , p. 1-18  
2012-09-10
17:09
22 p, 335.3 KB AMPA como asociaciones intermediarias : una aproximación a la relación entre familias inmigradas, participación y éxito escolar / Paniagua Rodríguez, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Una versión anterior y más reducida de este texto se presentó como comunicación al I Congreso Internacional de Migraciones en Andalucía (CIMA). Universidad de Granada, 13-16 Febrero 2011.
En un contexto institucional marcado por la necesidad de reconstituir la confianza y la salud de la democracia, los nuevos modelos ciudadanistas basados en la lógica de la gobernanza apuestan por el desarrollo de espacios y métodos para aprovechar los recursos que, potencialmente, puede otorgar la comunidad en forma de capital social y cultural. [...]
The institutional crisis involving the weakness of democracy and the need for a regeneration of trust has generated new models of citizenship aimed to develop community resources in the form of social and cultural capital. [...]

2011
EMIGRA working papers, Núm. 132 (2011) , p. 1-22  
2012-09-10
16:46
61 p, 647.6 KB Trajectòries migratòries i integració de la infància romanesa del Vallès Occidental / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Este texto es una síntesis del informe de investigación entregado en novembre de 2008 a Premis Caixa Sabadell 2007 y corresponde al proyecto del mismo título financiado en gran parte por esta entidad. [...]
This work is the synthesis of a research report that has pursued two aims: in the first place, to explore migration trajectories of families migrating from Romania who are currently living in Catalonia and, on the other hand, to reconstruct the circumstances and conditions of social integration available to them in the receiving society with a special emphasis on the social and academic integration of their children in a selection of local areas. [...]

2010
EMIGRA working papers, Núm. 127 (2010) , p. 1-61  
2012-09-10
16:41
26 p, 211.3 KB Segregación escolar e inmigración en Cataluña : aproximaciones etnográficas / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA)) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Migracions, Educació i Infància (EMIGRA))
Este artículo ha sido realizado en el marco del Proyecto I+D MCYT SEJ 2005-09333-CO2-CO1 Familias transnacionales, relaciones interculturales e integración socioeducativa de niños y jóvenes de origen extranjero. [...]
Este artículo describe y analiza algunas de las dinámicas informales y de las estrategias formales recurrentes de separación del alumnado dentro de las escuelas, desde los servicios educativos destinados a la pequeña infancia hasta la finalización de la educación obligatoria, desde la perspectiva de sus distintos efectos sobre el alumnado de origen extranjero más allá de esta última. [...]
This paper describes and analyzes some recurrent informal dynamics and formal strategies that separate students within the school, including educational services devoted to early childhood through the end of compulsory education, from the perspective of their different effects on immigrant students in stages beyond. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 126 (2007) , p. 1-26