Facultat Ciències de l'Educació. Treballs de fi de grau
Aquesta col·lecció recull els Treballs de fi de grau (TFG) elaborats pels estudiants que cursen estudis a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, a partir del curs 2012-2013.
Darreres entrades:
2017-03-28
20:32
105 p, 2.0 MB Les identitats trans en la comunitat educativa / Cabanes Herrera, Sara ; Morón Velasco, Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit d'una gran sensibilització envers la identitat de gènere, fent especial èmfasi en la transsexualitat infantil. El conforma una recerca teòrica sobre dades històriques, jurídiques i educatives, com també un estudi de cas on han participat centres educatius, institucions i persones trans. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-28
16:19
23 p, 525.7 KB Projecte EEPAMA (Educació Emocional per a Pares i Mares). Una proposta de formació a pares i mares per a l'educació emocional dels seus fills / Garcia del Pino, Sandra ; Marzo Ruiz, Lourdes, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest el projecte EEPAMA (Educació Emocional per a Pares i Mares), un projecte enfocat en el context específic d’una escola de Sabadell, el qual té com a objectiu principal la millora les competències emocionals dels pares i mares i les competències com a educadors emocionals dels seus fills. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-28
16:12
23 p, 308.1 KB Extra-mathematical connections. Connecting mathematics and real world. A practical application in a 7-8 year olds class / Sabaté Quirós, Núria ; Gamboa Rojas, Genaro de, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'aprenentatge de les matemàtiques ha estat durant molts anys aïllat i desvinculat del món real, fet que ha provocat la desmotivació i la recurrent pregunta de "això per a què ho aprenc?" en molts estudiants. [...]
The learning of mathematics has been during many years isolated and separated from the real world. It has caused a lack of motivation and the recurring “why am I learning this?” question among many students. [...]

2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-27
21:35
19 p, 683.3 KB Educar la imaginació dels infants (0-6 anys) des de la sorpresa davant la realitat / Font Parés, Mireia ; Jordán Sierra, José Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Educar la imaginació dels infants d'entre 0 i 6 anys implica -segons les idees proposades per Maria Montessori i Catherine L'Ecuyer-, per una banda, educar amb realisme, i per l'altra, basar l'educació en la sorpresa davant la realitat que ens envolta. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Infantil [891]
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2017-03-27
21:23
89 p, 61.9 MB El cas dels refugiats. Visió crítica d'alumnes de 6è / Yebra Canals, Laura ; Nomen, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquesta memòria s'exposa un disseny i intervenció d'una unitat didàctica que té com a objectiu el tractament de la informació a través de pensament crític. La informació es centra en el cas dels refugiats sirians i el seu tractament als mitjans de comunicació. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-27
21:13
45 p, 739.7 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent des de la persepectiva de l'educador/a social / Garcia Bringué, Laia ; Jariot García, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria és el resultat d'un treball d'investigació dut a terme envers els i les joves tutelats i la seva transició cap a la vida independent, des de la perspectiva de l'educador/a social. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
2017-03-27
21:00
80 p, 2.3 MB Granja-escola Can Fargas / Fargas Llavina, Guillem ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest document es presenta el pla d'empresa complet de la granja-escola Can Fargas. Des d'un exhaustiu estudi de mercat, fins als plans juridicofiscal i econòmic complets. També es fa èmfasi en el pla d'organització, els serveis que s'oferirien, i sobretot, en definir el projecte educatiu que tindria l'establiment: que es basa en unir la metodologia escolta amb el treball per projectes, que tant està proliferant en l'educació formal, i en defugir les maneres de fer més tòpiques de la gran majoria de granges-escola.
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-27
20:47
50 p, 1.5 MB Una aproximació als sistemes educatius inclusius. Estudi comparatiu entre Catalunya i Escòcia / Sanz Escutia, Clara ; Puente Rodríguez, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La inclusió educativa es pot concebre com un nou paradigma educatiu que posa al centre del debat el dret a una educació de qualitat de totes les persones i requereix un abordatge global per al conjunt del sistema educatiu. [...]
2016
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
2017-03-24
21:16
74 p, 5.3 MB Teaching science to english language learners through Picture Books. Wish or reality? / Gálvez Santos, Carolina ; Dooly, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Picture Books in English are the launch pad of an action research undertaken by a future ESL Primary Teacher who aims at enhancing her reflective capabilities in educational arena. The article describes the adaptations that were needed to appropriately teach Science through Picture Books to beginner English language learners. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-24
20:01
26 p, 1.1 MB Titelles i joc dramàtic organitzat com a experiència de creixement i convivència al parvulari / Monguillot Alonso, Berta ; González Parera, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball és mostrar com, a partir de l'escenificació amb titelles dels conflictes més habituals a l'aula, els infants són capaços de representar mitjançant el joc dramàtic organitzat, un pla de millora per a les situacions que han vist representades. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Infantil [891]
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]