Facultat Ciències de l'Educació. Treballs de fi de grau
Aquesta col·lecció recull els Treballs de fi de grau (TFG) elaborats pels estudiants que cursen estudis a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, a partir del curs 2012-2013.
Darreres entrades:
2017-03-24
21:16
74 p, 5.3 MB Teaching science to english language learners through Picture Books. Wish or reality? / Gálvez Santos, Carolina ; Dooly, Melinda , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Picture Books in English are the launch pad of an action research undertaken by a future ESL Primary Teacher who aims at enhancing her reflective capabilities in educational arena. The article describes the adaptations that were needed to appropriately teach Science through Picture Books to beginner English language learners. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-24
20:01
26 p, 1.1 MB Titelles i joc dramàtic organitzat com a experiència de creixement i convivència al parvulari / Monguillot Alonso, Berta ; González Parera, Montserrat , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball és mostrar com, a partir de l'escenificació amb titelles dels conflictes més habituals a l'aula, els infants són capaços de representar mitjançant el joc dramàtic organitzat, un pla de millora per a les situacions que han vist representades. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Infantil [891]
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2017-03-24
19:45
15 p, 199.8 KB Critical Incidents during the implementation of Project based learning and Inquiry based learning in Primary Education. Recommendations for their training and application / Hernández Borderas, Bàrbara ; Vall, Berta , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
On the basis of PBL and IBL together with Bilbao and Monereo theories, the present study examines the different CI that teachers experience while the application of those methodologies, taking years of experience into account. [...]
Seguint les idees del ABP i ABI juntament amb les teories de Bilbao i Monereo, l'article que es presenta a continuació examina els diferents IC que experimenten els mestres mentre apliquen aquestes metodologies, tenint en compte els seus anys d'experiència. [...]

2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2017-03-24
16:18
37 p, 303.6 KB El discurs dels mestres d'educació primària envers la pobresa infantil i l'èxit educatiu / Arnau Rodríguez, Arantzazu ; Tarabini-Castellani, Aina , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un de cada tres alumnes de les aules catalanes es troba en situació de risc de pobresa, fet que té conseqüències en les seves possibilitats d'èxit educatiu. El propòsit d'aquesta recerca és analitzar diferents discursos dels mestres d'educació primària en relació a la pobresa i a l'èxit educatiu, així com els elements inhibidors o promotors d'aquests discursos. [...]
2016
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2015-10-09
11:38
32 p, 915.9 KB La implicació de les dones marroquines en l'educació dels seus fills : anàlisi des d'una perspectiva comparativa entre capitals culturals / Martos Marín, Judith ; Alcalde, Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Recerca de caire qualitatiu sobre els models i nivells d’implicació de les mares marroquines en l’educació dels seus fills a Catalunya, tot realitzant una comparativa entre els resultats segons els capitals culturals de les mares. [...]
2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
2015-10-09
11:28
45 p, 650.1 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent / Vega Martínez, Antonio ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present document és el resultat de l’estudi centrat en l’aprofundiment teòric sobre els joves tutelats i la transició cap a la vida independent. D’aquesta forma es reuneix en ell totes aquelles variables que afecten a aquest col·lectiu dins dels àmbits polític, social, cultural i individual. [...]
2015
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
2015-10-09
11:20
114 p, 2.2 MB Participació i convivència ciutadana al Vendrell : construint la xarxa per la convivència del Vendrell / Lázaro Silva, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria proposa un seguit d’eixos transversals i línies de treball amb l’objectiu d’orientar el disseny d’un projecte de treball en xarxa al Vendrell. El projecte s’emmarca en l’àmbit d’apoderament comunitari i la promoció de la participació i convivència ciutadana, comptant amb el teixit associatiu com a motor per a endegar processos de canvi. [...]
Esta memoria propone una serie de ejes transversales y líneas de trabajo con el objetivo de orientar el diseño de un proyecto de trabajo en red en el municipio de El Vendrell. El proyecto se enmarca en el ámbito del empoderamiento comunitario y la promoción de la participación y convivencia ciudadana, contando con el tejido asociativo como motor para poner en marcha procesos de cambio. [...]
This report propounds transversal issues, work lines with different suggestions and a set of considerations with the target of guiding the design of a networking project. This project belongs to the community empowerment sphere in order to promote the citizen participation and peaceful coexistence with the help of associations as a motor to boost change processes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Social [827]  
2015-10-06
11:23
20 p, 533.1 KB Social representation of languages among primary education pupils in Catalonia / Sansaloni Cano, Sara ; Moore, Emilee, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
In our globalized society, the mastery of languages is everyday becoming more indispensable to inhabit the world. However, not all the languages are perceived under the same conception. The present article intends to analyze the social representation of English and other languages between primary education pupils in Catalonia. [...]
2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
2015-09-25
13:14
39 p, 1.7 MB El fracàs escolar a Catalunya / Díaz López, Rosa ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El fracàs escolar és una de les problemàtiques que més preocupen als diferents sistemes educatius. Aquest treball pretén contribuir a la investigació realitzada sobre aquest tema i a més, conscienciar a les persones sobre la importància de combatre aquest problema. [...]
El fracaso escolar es una de las problemáticas que más preocupan a los diferentes sistemas educativos. Este trabajo pretende contribuir a la investigación realizada sobre este tema y además, concienciar a las personas sobre la importancia de combatir este problema. [...]
School failure is one of the challenges that concern the different educational systems. This work expects to contribute to the research carried out and also make aware people about the importance of combat this problem. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
2015-09-25
13:06
70 p, 1.1 MB Participació política i social activa dels joves de 15 - 16 anys / Sala Mas, Joan Ignasi ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La participació activa, que és un dret fonamental que té la ciutadania, esdevé un factor clau en el desenvolupament comunitari responsable dels adolescents. És necessari incentivar la participació dels adolescents mitjançant òrgans de participació municipal que els permetin opinar i decidir sobre aquells aspectes que els impliquen. [...]
La participación activa, que es un derecho fundamental que tienen los ciudadanos, supone un factor clave en el desarrollo comunitario responsable de los adolescentes. Es necesario incentivar la participación de los adolescentes mediante órganos de participación municipal que les permitan opinar y decidir sobre los aspectos que los implican. [...]
Active participation, which is a fundamental right of the citizens, becomes a key factor in responsible community development of young people. It is necessary to encourage the participation on a local participatory body, which enables young people to be part of decision making processes about issues affecting their lifes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]