Facultat de Psicologia. Treballs de final de grau
Aquesta col·lecció inclou els treballs de final de grau(TFG) dels estudiants de la Facultat de Psicologia de la UAB , a partir del curs 2013-2014.
Darreres entrades:
2017-03-28
11:38
1 p, 730.9 KB Diagnostic test for hypersensitivity of culicoides in horses / Parra Vital, Miriam ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2016
Graduat o Graduada en Veterinària [955]  
2017-01-16
20:13
36 p, 2.0 MB Improving quality of mother-child relationship and their attachment, as a factor of mental health. A systemic review of interventions / Riera Martínez, Joanna ; Ballespi Sola, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El vincle maternal en edat primerenca aporta els fonaments per a un correcte desenvolupament social i mental. Aquesta revisió sistemàtica examina la efectivitat de les intervencions dirigides a fomentar la qualitat de la relació entre el cuidador i el nen a través de la millora de certs condicionants, com és la sensibilitat maternal i/o la funció reflexiva. [...]
Early maternal-child attachment security gives the foundation for a correct social and mental development from children. This systematic review conduces to examine the effectiveness of such interventions targeting qualities of caregiver-child relationship such maternal sensitivity or reflection function. [...]

2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-16
19:48
55 p, 2.1 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf Gozalo, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]
Graduat o Graduada en Logopèdia [889]  
2017-01-16
16:16
32 p, 1.3 MB Evidencia de la eficacia de la terapia cognitivo-conductual, mediante neuroimagen, en trastornos de ansiedad / Moreno de la Torre, Víctor ; Deus Yela, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Es bien conocida la propiedad plástica del cerebro, su capacidad de cambio para adaptar la conducta a las exigencias del entorno. En esta revisión de 20 estudios publicados entre 2011-2015, se analizan los cambios cerebrales asociados a la terapia cognitiva-conductual (TCC) en trastornos de ansiedad y se discute si las técnicas de neuroimagen pueden contribuir a valorar la eficacia de esta modalidad terapéutica. [...]
És ben coneguda la propietat plàstica del cervell, la seva capacitat de canvi per adaptar la conducta a les exigències de l'entorn. En aquesta revisió de 20 estudis publicats entre 2011-2015, s'analitzen els canvis cerebrals associats a la teràpia cognitiva-conductual (TCC) en trastorns d'ansietat i es discuteix si les tècniques de neuroimatge contribueixen a valorar l'eficàcia d'aquesta modalitat terapèutica. [...]

2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-16
16:02
31 p, 2.0 MB Beneficis de l'envelliment actiu en la memòria; realitat o utopia? Incidència de l'activitat quotidiana en la memòria de treball / Insa Montero, Elisabet ; Sáiz Roca, Dolores, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
A través d'aquest estudi es cerquen les possibles diferències entre ancians actius i no actius pel que fa al seu rendiment en tasques de memòria de treball i, per tant, estudiar la importància que pren l'envelliment actiu en un millor manteniment de la memòria. [...]
2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-12
20:08
66 p, 1.9 MB Efectes de la restricció calòrica en l'aprenentatge i la memòria durant l'envelliment / Ruíz Zambrano, Alba; López Medina, Lluna ; Martí Nicolovius, Margarita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'envelliment s'acompanya de declivi cognitiu degut al deteriorament d'àrees cerebrals relacionades amb l'aprenentatge i la memòria. El present estudi investiga si la dieta amb restricció calòrica (RC) alenteix aquest deteriorament cognitiu. [...]
2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-12
19:49
32 p, 1.6 MB Influència de les emoticones de WhatsApp en la interpretació de missatges neutres / Elias Marcet, Aina ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest treball estudia el rol que tenen les emoticones del WhatsApp quan acompanyen missatges considerats neutres. Pretén determinar si existeixen diferències en la interpretació de missatges -en termes d'arousal, valència i dominància- en funció de les emoticones que els acompanyen; veure si hi ha una relació entre aquesta interpretació i l'ansietat-tret de les persones que els llegeixen; i estudiar si les interpretacions varien segons l'estat afectiu de les persones en diferents moments del dia -accessibles a través d'una aplicació per a telèfons mòbils-, emprant la metodologia del mostreig de l'experiència.
2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-11
20:58
31 p, 1.7 MB La força de l'experiència òptima. Pot tenir el flow un costat fosc? Estudi en esports de risc / Marchal Valles, David ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Molta és la gent que practica esports de risc per tal de sentir satisfacció i plaer, i molts són els factors que poden portar a infravalorar el risc i posar en perill la integritat física. El present estudi s'ha centrat en com l'experiència prèvia i l'autoeficàcia influeixen sobre el Flow, i com aquest pot contribuir a posar en perill la integritat dels individus disminuint les conductes de protecció durant la pràctica esportiva. [...]
2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-11
19:39
32 p, 919.0 KB Relación entre el consumo problemático de drogas y distintas variables socioeconómicas, sociodemográficas y ambientales en la ciudad de Barcelona / Puertolas Gracia, Beatriz ; Chamarro Lusar, Andrés, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El consumo de drogas es una cuestión de salud pública muy sensible a la estructura urbana. Se ha asociado con múltiples problemas orgánicos, mentales y sociales. Sin embargo, es un fenómeno difícil de monitorizar, ya que la población consumidora de drogas se halla oculta en la sociedad. [...]
El consum de drogues és una qüestió de salut pública molt sensible a l'estructura urbana. S'ha associat amb múltiples problemes orgànics, mentals i socials. No obstant això, és un fenomen difícil de monitoritzar, ja que la població consumidora de drogues es troba oculta a la societat. [...]

2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]  
2017-01-11
19:18
39 p, 2.4 MB Efecte de la resposta afectiva en l'assumpció de riscos sobre la memòria autobiogràfica / Fors Soler, Ariadna ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Estudi en el context natural d'un esport de risc amb l'objectiu de constatar si (1) l'assumpció de riscos determina la resposta afectiva i si (2) les dimensions afectives d'aquesta són predictores que determinen les característiques fenomenològiques. [...]
2016
Graduat o Graduada en Psicologia [954]