Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)

El Grup de Recerca Educació i Treball (GRET) del Departament de Sociologia de la UAB és un grup fundat l'any 1987 i que desenvolupa la seva recerca en tres grans àrees:

a) Transició de les persones joves: anàlisi dels itineraris formatius i laborals de les persones joves, particularment des de que acaben l'escola obligatòria i no continuen estudiant o trien estudis de formació professional.
b) Estudis universitaris: anàlisi de les trajectòries formatives d'accés, abandó, aprenentatge i inserció laboral dels estudiants universitaris.
c) Educació, treball i desigualtats socials: anàlisi de la relació entre formació i mercat de treball, dels canvis en l'oferta i demanda de competències, i dels seus efectes en l'equitat i la igualtat d'oportunitats.

El GRET desenvolupa recerca fonamental i també recerca aplicada, en conveni amb institucions públiques, organitzacions socials i de la comunitat educativa per a la millora de les oportunitats socials i educatives de les persones i de la societat. L'anàlisi i avaluació de les polítiques públiques és un eix transversal, en particular de les polítiques educatives, com ara els dispositius contra l'abandó escolar, la promoció de la formació professional o la reforma universitària.

Darreres entrades:
2017-04-22
19:23
Evolució del l’alumnat universitari i canvis en les estratègies de nou accés en els darrers anys a Catalunya / Torrents, Dani
2017
Congrés Català de Sociologia. Tarragona, Catalunya, : 2017  
2017-04-04
10:57
50 p, 2.6 MB Análisis del sistema universitario argentino. Una propuesta inicial de indicadores / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
La educación superior en la Argentina comprende el acceso al sector universitario tanto de las carreras de pregrado, grado y de postgrado. En general, este sector ha experimentado un elevado ritmo de crecimiento, consolidando unas de las tasas brutas de escolarización superior más altas de Latinoamérica (García de Fanelli, 2006). [...]
2017  
2017-03-24
23:04
20 p, 137.4 KB Itinerarios formativos y laborales de los jóvenes graduados en formación profesional : sobre algunos prejuicios en la formación profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Garcia Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
La formación profesional, tanto la reglada como la no reglada, está siendo objeto en los últimos años de una atención especial en toda Europa, ya que está llamada a ser una de las vías principales de inserción laboral de una proporción cada vez mayor de jóvenes. [...]
The concern about vocational training (VT), school-based or not, is increasing around Europe during the last years. It is challenged to enrol a higher proportion of young people to offer them better conditions to find a job. [...]

2011
Sociologia del Trabajo, Núm. 72 (2011) , p. 137-155  
2017-03-24
22:04
13 p, 743.2 KB Trajectòria / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Barcelona : Fundació Jaume Bofill , 2016 (Documents de treball ; 23)
Via Universitària: ser estudiant universitari avui, 2016, p. 67-79  
2017-03-24
21:54
22 p, 516.4 KB Los estudiantes universitarios no tradicionales y el abandono de los estudios / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias Andreu, Marina (Universitat de Barcelona)
En el presente artículo se propone una tipología de estudiantes universitarios no tradicionales a partir de la identificación de las características más relevantes en nuestro contexto y se analiza su impacto en el abandono de los estudios teniendo en cuenta el rendimiento académico. [...]
The present article proposes a typology of non-traditional students based on the most relevant findings in our context. Secondly, it is analysed the relationship between non-traditional students and dropout and the influence of the academic achievement in this relationship. [...]

2017 - 10.15581/004.32.27-48
Estudios sobre educacion, Vol. 32 (2017) , p. 27-48  
2017-02-01
10:24
6 p, 197.5 KB La fluidez social de las mujeres modera la rigidez de los varones y de la inmigración / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball)
2017
Àmbits de política i societat : revista del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya, 23 de gener 2017  
2016-12-15
10:31
11 p, 771.1 KB ¿Qué sucede en España con la movilidad social cuando se tiene en cuenta el género y el origen inmigrante? / Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; López-Roldán, Pedro (Institut d'Estudis del Treball) ; Instituto de Investigaciones Gino Germani. Grupo de Estudios sobre Migraciones, Familias y Políticas Públicas ; Instituto de Investigaciones Gino Germani. Grupo sobre Desigualdad y Movilidad Social
2016
Seminario "Desigualdades y Migraciones Internacionales". Buenos Aires, Argentina, : 2016  
2016-12-12
09:33
13 p, 517.3 KB L’acompanyament a les transicions educatives com a política contra l’abandonament escolar prematur i millora de l’èxit / García Gracia Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
L’objectiu d’aquest article és il·lustrar i aportar elements de reflexió sobre la necessària col·laboració entre els centres escolars i els agents socioeducatius del territori, per a la millora de l’èxit educatiu i la reducció de l’abandonament escolar prematur. [...]
The aim of this paper is to reflect on the necessary cooperation between schools and socio-educational agents of the territory in order to improve educational attainment and to reduce the dropout rate. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 33  
2016-10-11
08:51
7 p, 1.0 MB Formal education, informal education and training activities in the integration of young people into working life. / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
1990
European journal of vocational training, Vol. 1 (1990) , p. 25-35  
2016-10-10
12:36
8 p, 71.7 KB Continuing training for young adults - follow - on or second chance? / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
The changes that have been taking place in industry in recent years - rapid technological progress, new manufacturing processes and products, greater job mobility and new forms of work organisation - mean that education and training are beoming necessary throughout a person’s working life. [...]
1996
European journal of vocational training, Vol. 3 Núm. 8-9 (1996) , p. 71-125