GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
El GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis), es un grupo de investigación consolidado de la Universitat Autònoma de Barcelona, creado en 1980, reconocido por la Generalitat de Catalunya (Grup 2009SGR1013) y adscrito al Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad.
Centra su actividad en el estudio de los procesos de producción, difusión y recepción en todos los medios audiovisuales, incluyendo los nuevos medios y soportes.
Sus resultados son aplicables a las estrategias creativas, programáticas y de planificación de la actividad comunicativa, en el campo audiovisual y de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC). Del mismo modo, también pueden aplicarse a la interpretación de las consecuencias sociales y a la orientación de las políticas de comunicación.

Últimas adquisiciones:
2014-11-03
14:21
10 p, 164.3 KB Nous formats de publicitat interactiva en televisió : una proposta per a la seva anàlisi i classificació / Aymerich Franch, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
L’article s’endinsa en el terreny de la publicitat interactiva en televisió, un fenomen emergent poc explorat per la literatura, que presenta perspectives importants de desenvolupament. Els resultats exposats es basen en els obtinguts en el marc del treball de recerca “Nous formats publicitaris en televisió interactiva” (Aymerich 2007), on es van desenvolupar i validar una sèrie de paràmetres per a l’anàlisi de productes de publicitat interactiva en televisió i es va presentar una proposta de classificació dels principals formats de publicitat interactiva en televisió del mercat actual. [...]
2008
Quaderns del CAC, Núm. 30 (Gener-Juny 2008) , p. 103-112  
2014-06-12
18:31
14 p, 737.3 KB El consumo televisivo del niño / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
1998
Comunicación y cultura, Num. 1-2 (1997) , p. 69-82  
2014-04-28
19:02
20 p, 114.0 KB La regulació de la TDT local pública i la garantia del pluralisme local : el cas de la TDT al Baix Camp / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Montagut Calvo, Marta
La Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya de 2005 ha transformat les antigues televisions locals, que esdevenen a partir d’ara supramunicipals. Això implica un canvi substancial en l’estructura mediàtica del territori: més oferta disponible i un replantejament de les estructures productives. [...]
The 2005 Catalan audiovisual communication (CAC) law transformed local television channels, which now serve more extensive municipal areas. Such a scenario requires a substantial change in the territorial media structure: more channels must be made available and productive structures need to be reformulated. [...]

2007 - 10.2436/20.3008.01.31
Treballs de comunicació, Vol. 23 (Desembre 2007) , p. 157-176  
2014-04-28
19:01
20 p, 76.9 KB Accés a persones amb discapacitats funcionals a la societat de la informació / Soto Sanfiel, María Teresa
Ens trobem en un moment en el qual les administracions públiques inverteixen en l’acostament d’Internet als ciutadans. Es considera, teòricament, que la Xarxa permet agilitar procediments administratius i augmentar tant la qualitat com la quantitat d’informació disponible. [...]
2002
Treballs de comunicació, Núm. 17 (Juny 2002) , p. 23-42  
2014-04-28
19:01
10 p, 122.1 KB Informe sobre l'estat de la comunicació 2004 / Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona)
La meva intenció no és fer un informe exhaustiu, que seria inútil intent per part meva, del que ha estat aquest any la comunicació. I per tant no és l’estat de la comunicació el que intentaré fer, sinó un estat de la comunicació. [...]
2005
Treballs de comunicació, Num. 19 (Setembre 2005) , p. 37-46  
2014-04-28
19:01
19 p, 156.9 KB Els estudis universitaris de comunicació audiovisual als Països Catalans / Martí, Josep Maria, 1950- ; Bonet Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual) ; Montagut Calvo, Marta ; Pérez-Portabella Lopez, Antoni
El sector audiovisual als Països Catalans ha experimentat en els darrers anys un important creixement, alhora que una diversificació remarcable com a conseqüència de l’aparició de nous suports i de noves tecnologies. [...]
2006
Treballs de comunicació, Núm. 21 (Desembre 2006) , p. 93-111  
2014-04-28
19:01
11 p, 62.9 KB Evolució de la producció multimèdia a la xarxa : del model editorial al model interactiu / Ribes Guardia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
La popularització d’Internet va començar l’any 1991 amb l’aparició dels primers navegadors gràfics, els quals van permetre l’accés a la informació de la Xarxa sense haver de conèixer les ordres específiques per moure’s pels entramats hipertextuals. [...]
2002
Treballs de comunicació, Num. 17 (Juny 2002) , p. 49-59  
2014-03-27
18:21
8 p, 1.6 MB Europa : discapacitados y tercera edad en la sociedad de la información / Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
La información se ha convertido en un requisito social, además de un derecho humano y ningún ciudadano puede permanecer al margen. Las nuevas tecnologías pueden ofrecer servicios de valor añadido para lograr una integración total. [...]
2002
Chasqui, Num. 79 (Septiembre 2002) , p. 16-21  
2014-03-20
18:24
22 p, 300.0 KB La presencia del adolescente en el prime time televisivo : objeto de interés en informativos, ficción y publicidad / Ramajo Hernández, Nati (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferrer Rodríguez, Iliana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capdevila, Arantxa ; Figueras Maz, Mònica ; Gómez, Lorena ; Jiménez Morales, Mònika ; Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La etapa adolescente es una de las más complejas y fundamentalesen la que los chicos y las chicas conforman su identidad y están expuestosa múltiples influencias. En este contexto, los medios de comunicación juegan un papel destacado y concretamente, centrándonos en el trabajo que aquí presentamos, la televisión se convierte en vehículo transmisor de estereotipos. [...]
2008
Sphera publica, Num. 8 (2008) , p. 191-213  
2014-03-20
18:24
16 p, 430.2 KB Servicio público e interactividad en la TDT : la política del laissez faire, laissez passer / Franquet i Calvet, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
El rol de la interactividad en el contexto de la transición a la TDT y la concepción de la propia interactividad como una de las funciones atribuidas al servicio público televisivo en la era digital constituyen los dos marcos teóricos sobre los que se desarrolla un análisis cuantitativo de la oferta de aplicaciones interactivas de TDT, en los cinco principales mercados europeos. [...]
2009
Sphera publica, Num. 9 (2009) , p. 191-205