Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS)

IARS és un grup de recerca interdisciplinar i interuniversitari que va néixer amb la voluntat de contribuir al desenvolupament de l’acció socioeducativa en l’àmbit de la Infància i l’Adolescència en Risc Social des de la recerca. El grup està format per acadèmics i professionals investigadors que volen aportar estudis i dades que permetin als professionals i als responsables polítics avançar vers una millor atenció i protecció a la infància basant-se en l’evidència empírica, tal com s’està reclamant des de diferents fòrums internacionals. Tot i que en les últimes dècades s’ha avançat molt en l’atenció als infants i joves en risc social, encara hi ha molts obstacles que dificulten a aquest joves una inserció social i laboral exitosa. És per això que la confluència dels esforços de tots els agents socials, professionals, investigadors i gestors és més necessària que mai.

Darreres entrades:
2016-11-21
20:19
4 p, 403.3 KB Desarrollo comunicativo y lingüístico : diagnostico psicoeducativo y programa de estimulación para educadores / Palazón Carrión, Esperanza (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
2016
5 documents
2016-06-14
07:21
25 p, 305.5 KB Com desenvolupen els Centres Residencials d'Acció Educativa les competències bàsiques d'empleabilitat en els adolescents tutelats? / Marzo Arpón, Teresa (Universitat Ramon Llull) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016  
2016-06-13
11:45
29 p, 380.7 KB Programs and services to help foster care leavers during their transition to adulthood. A study comparing Chicago (Illinois) to Barcelona (Catalonia) / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Courtney, Mark E. (University of Chicago) ; Dworsky, Amy (University of Chicago)
2016
6 documents
2016-03-11
11:05
14 p, 1.7 MB Guia per al desenvolupament de competències socioemocionals per a joves : estratègies d'intervenció per a professionals / Soldevila Benet, Anna (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
2016  
2016-03-11
10:40
6 p, 444.0 KB Test situacional de competències socioemocionals / Sala Roca, Josefina (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Filella i Guiu, Gemma (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Oriol-Granado, Xavier (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Ros Morente, Agnès (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Secanilla Campo, Esther (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Soldevila Benet, Anna (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
Test Situacional de Competencias Socioemocionales para jóvenes de 12 a 18 años.
2016
2 documents
2016-03-09
13:42
9 p, 633.7 KB Guia per al desenvolupament de competències socioemocionals per a joves : estratègies per a les famílies / Secanilla Campo, Esther (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
2016  
2015-11-24
10:51
17 p, 146.3 KB El proceso de desinternamiento de jóvenes ex tutelados para favorecer una inserción sociolaboral positiva. Análisis de la situación actual en los centros residenciales de acción educativa de Cataluña / Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villalba Biarnès, Andreu (Fundació Pere Tarrés)
Con este estudio pretendemos conocer qué actuaciones y planes formativos realizan los centros residenciales de acción educativa para preparar el desinternamiento y propiciar una integración sociolaboral exitosa de los jóvenes que tienen a su cargo. [...]
2008
Bordón, Vol. 60, num. 3 (2008) , p. 49-65  
2015-05-13
22:35
12 p, 307.1 KB Analysis of factors involved in the social inclusion process of young people fostered in residential care institutions / Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Villalba Biarnés, Andreu (Fundació Pere Tarrés) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
This study aims to analyse how the characteristics of Youth under custody in foster residences and the characteristics of foster residences affect the sociolaboral insertion after coming of age. This information is important for maximizing the possibilities of an autonomous, positive and satisfactory life after coming of age. [...]
2009 - 10.1016/j.childyouth.2009.05.010
Children and youth services review, Vol. 31, núm. 12 (2009) , p. 1251-1257  
2015-05-13
13:45
11 p, 325.2 KB Guia per al desenvolupament de competències d'empleabilitat per a joves : estratègies d'intervenció per a professionals / Jariot, Mercè (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Arnau Sabatés, Laura (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Sala Roca, Josefina (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Marzo, Maite (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
Les competències tècniques i personals són imprescindibles en l'actual mercat laboral. Aquesta guia pretén ser una ajuda per a aquells professionals que poden guiar els joves d'entre 12 i 18 anys en el desenvolupament de les competències bàsiques necessàries per aconseguir una feina, mantenir-la i promocionar-s'hi, independentment del sector professional.
2015  
2015-05-13
13:38
8 p, 205.2 KB Guia per al desenvolupament de competències d'empleabilitat per a joves : estratègies d'intervenció per a les famílies / Marzo, Maite (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Sala Roca, Josefina (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Arnau Sabatés, Laura (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social) ; Jariot, Mercè (Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social)
Les competències tècniques són molt importants per inserir-se en l'actual mercat laboral. No obstant això, hi ha unes competències personals bàsiques, que anomenem 'competències d'empleabilitat', que són tant o més importants per aconseguir una feina, mantenir-la i promocionar-se, independentment del sector professional. [...]
2015