Últimas adquisiciones:
2017-04-20
15:36
210 p, 1.9 MB Evaluación para la eficacia de la formación para la innovación : análisis de casos de éxito. Informe de síntesis / Pineda i Herrero, Pilar, editor literari  
2017-04-19
20:28
223 p, 1.3 MB Les Desigualtats territorials en l'ensenyament a Catalunya / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Ajenjo, Marc, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona : Mediterrània, 2004  
2017-04-19
17:30
152 p, 811.0 KB L'Elecció de centre escolar a Catalunya : elements per a un debat / Rambla, Francesc Xavier, 1966- ; Valiente, Oscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- ; Fundació Jaume Bofill
Aquesta Finestra Oberta és fruit dels debats i deltreball realitzat en el marc del Seminari Internacional sobre Elecció de Centre Escolar que va tenir lloc els dies 9 i 10 de setembre de 2008 a Can Bordoi, i que va comptar amb la participació d’una trentena de per sones, entre les quals hi havia responsables d’administracions i organismes municipals i del Departament d’Educació; investigadors i professors universitaris; associacions de mares i pares; patronals del sector educatiu concertat, i persones d’altres organismes de la comunitat educativa del país.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2009 (Finestra oberta (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  
2017-04-19
16:18
237 p, 2.6 MB Municipis contra la segregació escolar : sis experiències de política educativa local / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2012 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 78)

1. Introducció / Xavier Bonal i Sarró -- Segregació escolar, igualtat d’oportunitats i cohesió social -- Sis experiències locals -- 2. Girona: la promoció de l’equitat educativa des de la comunitat i la innovació / Albert Quintana i Oliver -- 3. Manlleu: les tres etapes contra la segregació escolar d’un municipi pioner / Jordi Collet Sabé -- 4. Olot: un exemple de repartiment equitatiu d’alumnes amb necessitats educatives especials en centres públics i concertats / Jordi Feu i Gelis -- 5. Terrassa: l’ús de tres variables estratègiques: proximitat, zonificació i planificació / Aina Tarabini -- 6. Valls: trencant alguns mites sobre la segregació escolar municipal / Ferran Ferrer Julià i Florencia Kliczkowski -- 7. Mataró: l’aposta per l’escolarització equilibrada en clau d’excel·lència i equitat / Miquel Àngel Alegre Canosa -- 8. Lliçons apreses: bones pràctiques locals contra la segregació escolar / Xavier Bonal i Sarró  

2017-04-18
20:39
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d’avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d’aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
2017-04-18
19:28
196 p, 801.6 KB L'Agenda de la política educativa a Catalunya una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013) / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Verger, Antoni ; Pagès, Marcel ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre presenta una revisió exhaustiva de les tendències recents de la política educativa catalana d’ençà que a finals de l’any 2010 es produís un canvi de govern. El treball revisa diferents eixos de política educativa i n’avalua les decisions més rellevants, tant des del punt de vista del desenvolupament regulatiu com de les opcions polítiques desplegades i dels principals indicis o evidències disponibles sobre els efectes d’aquestes polítiques. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 45) (Informes breus. Educació)  
2017-04-07
16:39
158 p, 921.2 KB Les Escoles magnet una aposta per l'excel·lència i l'equitat / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d’escoles magnet com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 38)  
2017-04-07
16:23
64 p, 559.7 KB Indicators for a broad and bold post-2015 agenda : a comprehensive approach to educational development / Verger, Antoni, autor (Globalisation, Education and Social Policies) ; Bonal, Xavier, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Zancajo, Adrià, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This report reviews the conceptual debates and existing data sources that relate to three ambiguous and controversial targets included in the post-2015 education framework: Relevant Learning Outcomes; Knowledge, Skills, Values, and Attitudes (for education for global citizenship and sustainable development); and Teachers and Safe, Inclusive, and Effective Learning Environments.
(ESP Working paper series ; 6)  
2017-03-23
14:28
69 p, 2.8 MB Consideracions sobre la crisi actual de la sociologia : qüestions d'epistemologia / Estruch, Joan, 1943- autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Cardús i Ros, Salvador, 1954- autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill, entitat editora
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 1985 (Treballs no presentats ; 435)  
2017-03-22
13:05
186 p, 1.6 MB Relatos culturales de la crisis: comunicación y crítica política / Browne Sartori, Rodrigo ; Valle Rojas, Carlos del ; Silva Echeto, Víctor
El libro versa entorno a las claves conceptuales, metodológicas y políticas que están transformando los procesos desde los cuales confluyen los relatos (diversos y diversificados) sobre la crisis contemporánea que fueron debatidas en el Seminario Relatos Culturales de la Crisis, realizado en la Facultad de Filología, Traducción y Comunicación de la Universidad de Valencia el 12 de junio de 2013.
Bellaterra: Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2016 (eBooks de l'InCom-UAB ; 13)