Methodos. Revista de didàctica dels estudis clàssics
La revista digital Methodos va ser fundada i dirigida en la seva primera època per Pedro Luis Cano. La seva segona època s'inicia el 2011. Actualment Methodos. Revista de didàctica dels estudis clàssics és una publicació editada per Equip Argó de Llengües i Cultura Clàssiques de l'ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona que integra professorat del Departament de Ciències de l'Antiguitat i l'Edat Mitjana , i de professorat de diversos centres de secundària. Methodos publica articles sobre didàctica de les llengües i la cultura clàssiques en qualsevol nivell educatiu. La seva vocació és esdevenir un espai de trobada entre l'ensenyament secundari i l'universitari, entre l'estudi del llatí i del grec, entre la didàctica de la llengua i de la cultura clàssica.

Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2020-02-18
15:28
23 p, 499.3 KB Propuesta didáctica para la asignatura de Griego I en el marco del bachillerato internacional / Páez Martínez, Martín (IES Cura Valera (Huércal-Overa, Almeria))
Este artículo recoge un conjunto de estrategias y propuestas didácticas que favorezcan un encaje satisfactorio de la asignatura de Griego I en el Bachillerato Internacional. El objetivo ha consistido en vincular, en la medida de lo posible, tradición clásica con el entorno natural de un alumnado concreto y con Europa, siendo esta el eje vertebrador de nuestra propuesta. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 95-117  
2020-02-18
15:20
9 p, 434.1 KB Prácticas de griego antiguo con ΔΙΑΛΟΓΟΣ / Carbonell Martínez, Santiago (IES Cotes Baixes (Alcoi))
Describimos los objetivos, la estructura y contenidos del manual de griego antiguo ΔΙΑΛΟΓΟΣ, al tiempo que explicamos el funcionamiento de algunos materiales y recursos adicionales.
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 85-93  
2020-02-18
15:11
13 p, 1.2 MB La lectura del cicle troià a través del role-playing i les xarxes socials / Cantó i Gargallo, Berta (Institut Thos i Codina (Mataró, Catalunya))
L'article recull l'experiència didàctica d'una lectura alternativa del contingut literari, cultural i artístic del cicle troià, a través de rols i de perfils oberts ad hoc a la xarxa social Facebook. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 71-83  
2020-02-18
14:14
8 p, 484.3 KB In schola romana : taller internivells per estudiar de manera pràctica l'educació a l'antiga Roma / Lucas González, Laura (Institut Montserrat Roig (Barcelona))
Projecte dut a terme per treballar alguns continguts de la vida quotidiana romana amb alumnes de primer de Batxillerat a través d'una reconstrucció històrica "de principiants" feta pels mateixos alumnes: es treballa internivells "L'escola romana", oferint als alumnes de primer d'ESO la possibilitat d'assistir a un ludus litterarius, un grammaticus i un rhetoris, en els quals els alumnes de Batxillerat eren els magistri i els d'ESO els alumni.
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 63-70  
2020-02-18
13:35
16 p, 307.9 KB Una proposta per facilitar la lectura de textos poètics llatins / Fàbregas Salis, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica)
Es presenta una proposta didàctica per facilitar l'accés a la lectura de textos poètics llatins originals a estudiants de Batxillerat i dels primers cursos universitaris. Es proposa que l'accés a l'original es faci a partir d'una adaptació en forma de diàleg, que permet simplificar i glossar l'original. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 47-62  
2020-02-18
12:13
6 p, 195.7 KB Propostes i orientacions per a la lectura del Prometeu encadenat / Torné i Teixidó, Ramon (Institut Ferran Casablancas (Sabadell))
L'autor proposa cinc aspectes que, al seu parer, caldria abordar a les aules d'ensenyament secundari per a la lectura de la tragèdia d'Èsquil, El Prometeu encadenat. Es tracta d'una variada riquesa antropològica, religiosa, artística que convé mostrar als joves lectors mitjançant algunes notes. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 41-46  
2020-02-18
12:08
11 p, 291.1 KB Dramatización y griegometrajes : por una "experiencia" integrada del griego / Palomar Pérez, Natalia (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Grega) ; Plesa, Denis C. (Cinestèsia) ; Solé, David (Cinestèsia) ; Rion, Lorena (Cinestèsia)
El abordaje oral de los textos orientado a su dramatización hace que el aprendizaje del griego se convierta en una experiencia. La dinámica de decir en griego lo que dice un personaje encarnándolo e interactuando con compañeros promueve una asimilación consistente y grata. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 29-39  
2020-02-18
12:02
22 p, 3.5 MB Un recorregut pel teatre popular romà : de les farses atel·lanes a la pantomima / Garriga Martí, Enric (Universitat Rovira i Virgili. Aula de Teatre)
L'Aula de Teatre de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona) <www. experimentateatre. com> porta des de l'any 2000 dedicant, cada curs, un dels seus tallers a la investigació, reconstrucció i re-presentació del teatre popular romà, en col·laboració amb el Festival de reconstrucció romana Tarraco Viva, que té lloc anualment al maig. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 7-28  
2020-02-18
11:53
3 p, 150.4 KB In memoriam Pedro Luis Cano Alonso (1946-2018) / Ferrero Hernández, Cándida (Universitat Autònoma de Barcelona)
El profesor Pedro Luis Cano Alonso, catedrático jubilado de Filología latina del Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana de la Universitat Autònoma de Barcelona y fundador de Methodos, falleció, de forma inesperada, el 21 de diciembre de 2018. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 3-5  
2020-02-18
11:47
1 p, 88.0 KB Presentació del número 4 de Methodos / Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 1
2 documents