Latest additions:
2012-09-21
16:57

4 p, 31.2 KB
La nissaga catalana del món clàssic / Tudela i Penya, Montserrat
La nissaga catalana del món clàssic és un volum que conté un recull de 165 semblances de les persones que, al llarg de la història del nostre poble, han tingut una pàtria comuna: el món clàssic. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 303-306  
2012-09-21
16:55

4 p, 69.6 KB
Presentació del Diccionari manual grec clàssic-català de l’editorial Vox / Reglà, Vicenç ; Tomàs, Remei ; Cintas, Guillem (INS Molí de la Vila (Capellades)) ; Borrell, Priscila
La llengua catalana ha patit des de sempre la manca d’un bon diccionari grec clàssic-català que pugui satisfer les necessitats de l’alumnat de l’educació secundària i la universitària. La tasca de traducció que s’ha dut a terme del Diccionario griego clásico-español de l’editorial Vox busca omplir aquesta absència tan important. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 299-302  
2012-09-21
16:53

6 p, 188.3 KB
Presentació de l’APLEC i de les seves activitats / Grané, Mercè (INS de L’Arboç) ; Ricart, Sergi (INS Baix Montseny (Sant Celoni)) ; Tresserra, Xavier (INS Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts))
A partir del curs 2011-2012 l’APLEC impulsarà a Catalunya el concurs Odissea, iniciativa que va néixer el 2006 impulsada per la secció gallega de la SEEC, a partir de la idea inicial d’Ángeles Burgos i María F. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 293-298  
2012-09-21
16:50

6 p, 91.6 KB
Les clàssiques i els blocs / Lucas, Laura (INS Gallecs (Mollet del Vallès))
L’article pretén descriure el procés dut a terme per a la creació d’un bloc que complementa els continguts apresos en les assignatures de Llatí i Grec a batxillerat. Explica el com, el què i sobretot per què és una experiència gratificant i engrescadora. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 287-292  
2012-09-21
16:48

6 p, 122.8 KB
Mrs. Bologna & Mr. PowerPoint o el reciclatge d’un veterà / Medina, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
L’autor fa un repàs del que ha estat la seva activitat com a docent, escriptor i investigador per centrar-se després a considerar la seva primera experiència docent en el pla de Bolonya, realitzada durant el curs 2010-2011, que considera gratificant.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 281-286  
2012-09-21
16:46

4 p, 36.0 KB
L’avaluació per competències en les activitats d’aprenentatge del nou grau en Estudis Clàssics / Puigvert, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’avaluació per competències en les activitats d’aprenentatge del nou grau en Estudis Clàssics és un projecte d’innovació docent finançat per l’AGAUR que té per objectiu dissenyar activitats d’aprenentatge que puguin servir per avaluar les competències del nou grau en Estudis Clàssics de la UAB. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 277-280  
2012-09-21
16:45

10 p, 72.0 KB
Innovación docente y máster de Secundaria / de la Rosa Cubo, Cristina (Universidad de Valladolid) ; Martín Ferreira, Ana Isabel (Universidad de Valladolid)
Descripción de un proyecto de innovación docente, actualmente en fase de realización en la Universidad de Valladolid. Su objetivo principal, al margen de desarrollar un nuevo canal de comunicación, una nueva metodología docente necesaria en tiempos de cambio en el sistema educativo universitario, es mantener una red de profesorado proveniente del ámbito universitario y de la educación secundaria, unidos por el interés docente y por la defensa de las lenguas clásicas.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 267-276  
2012-09-21
16:42

22 p, 264.3 KB
Virtuosa docencia : un reto para la innovación en clásicas / Alcalde-Diosdado Gómez, Alfonso (Universidad de Jaén)
Reivindicamos la importancia de la virtud en la docencia de los estudios clásicos y su desarrollo en nuestros alumnos. Rescatamos las ideas clásicas de la virtus y las conectamos con la educación en valores y el movimiento humanístico en educación. [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 245-266  
2012-09-21
16:39

14 p, 1023.1 KB
El Màster i la formació de l’investigador en Història Antiga: l’experiència del workshop com a mitjà d’avaluació / Cortadella i Morral, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Antela Bernárdez, Borja (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
En els darrers cursos, en el marc del programa de màster en Ciències de l’Antiguitat i l’Edat Mitjana (mòdul d’Història Antiga) de la UAB s’ha implementat l’organització d’un workshop per part dels alumnes matriculats, amb tres objectius simultanis: avaluació, formació d’investigadors i adquisició de competències específiques i transversals en la transmissió de resultats de la recerca.
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 231-244  
2012-09-21
16:37

4 p, 211.8 KB
Passejada epigràfica per Tàrraco / Blay, Meritxell (INS Jaume I (Salou)) ; Gorostidi, Diana (Institut Català d’Arqueologia Clàssica)
Del 5 al 15 de maig del 2011 va tenir lloc a Tarragona la XIII edició del festival romà de Tarraco Viva, en el qual Meritxell Blay en representació de l’Associació de Professors de Llengües Clàssiques de Catalunya (APLEC) i Diana Gorostidi en representació de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) varen realitzar una activitat conjunta anomenada «Passejada Epigràfica per Tàrraco». [...]
2012
Methodos, Núm. 1 (2012) , p. 227-230