2024-02-05 07:00 |
25 p, 371.0 KB |
Vulnerabilidade ao burnout em profissionais de saúde de um hospital público no norte de Moçambique
/
José, Coutinho Maurício (Universidade Rovuma) ;
Aliante, Gildo (Universidade Federal do Rio Grande do Sul) ;
Abacar, Mussa (Universidade Rovuma)
Esta pesquisa avaliou a frequência de burnout em profissionais de saúde. Aplicou-se o Spanish Burnout Inventory e questionário de dados sociodemográficos e laborais a 300 profissionais de um hospital público da região norte de Moçambique, majoritariamente do sexo feminino (n = 165; 55%), com idades entre 24 a 59 anos. [...] This research evaluated the frequency of burnout in health professionals. The Spanish Burnout Inventory and sociodemographic and labor data questionnaire were applied to 300 professionals from a public hospital in the northern region of Mozambique, mostly female (n = 165; 55%), aged between 24 and 59 years. [...]
2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1948
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 2 (2023) , p. e1921 (Artículos)
|
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
24 p, 282.7 KB |
Mujeres de la vida o Vida de las mujeres : sistema de género colonial, estigma y trabajo sexual
/
Zapata Hincapiè, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Pujal i Llombart, Margot (Universitat Autònoma de Barcelona)
En un contexto de sistema de género colonial, los estudios del trabajo sexual autónomo han sido objeto histórico de discursos polarizados, al considerarse hegemónicamente como una forma de violencia y en menor medida una opción en un contexto restringido, que es necesario reconocer y regular. [...] Within the context of a colonial gender system, studies of autonomous sex work have historically been the object of polarized discourses, as they are considered hegemonically as a form of violence or, to a lesser extent, as an option in a restricted context, which needs to be recognized and regulated. [...]
2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1986
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1986 (Artículos)
|
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
18 p, 278.0 KB |
Comprensión lectora, estilos de aprendizaje y rendimiento académico en universitarios
/
Sánchez-Domínguez, Juan Pablo (Universidad Autónoma del Carmen) ;
Telumbre Terrero, Juan Yovani (Universidad Autónoma del Carmen) ;
Pozo Osorio, Merari Cristel (Universidad Autónoma del Carmen) ;
González Pérez, Shiray (Universidad Autónoma del Carmen)
El objetivo del estudio fue determinar las relaciones entre Comprensión lectora (Cl), Estilos de aprendizaje (Ea) y Rendimiento académico (Ra). La población consistió en 48 universitarios de Psicología de una universidad mexicana, la distribución fue 36 (75 %) mujeres y 12 (25 %) hombres, con una edad promedio de 19. [...] The objective of this study was to determine the relationships between Reading comprehension (Rc), Learning styles (Ls) and Academic Performance (Ap). The population consisted of 48 undergraduate students in Psychology from a Mexican university, the distribution was 36 (75%) women and 12 (25%) men, with an average age of 19. [...]
2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1878
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 3 (2023) , p. e1878 (Artículos)
|
|
2023-12-06 05:21 |
|
2023-12-06 05:21 |
|
|
|