Recursos docents
Aquesta col·lecció recull materials de l’aula, guies, manuals i documentació de suport a activitats de formació dutes a terme en el marc de la Universitat.
Estadístiques d'ús Els més consultats
Darreres entrades:
2024-03-17
11:28
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i comunicació audiovisual / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66090 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana per a Comunicació Audiovisual (105000) del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 8 i el 22 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
2024-03-17
11:22
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i publicitat i relacions públiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66097 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació (103867) del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 6 i el 20 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
2024-03-01
15:41
1.4 MB Laboratori bibliotecari Fanzins Atemporals / Barea Molina, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Andreu Nebot, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Veterinària) ; Cano Llavero, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Carbonell Ferrando, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Coré Bradineras, Raul (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats) ; Fernández García, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Florensa Farré, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat Tècnica i de Projectes) ; Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Olives Piris, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca Universitària de Sabadell) ; Amaya Flórez, Valentina ; Bohórquez Mendoza, Catalina ; Climent González, Elena ; Lechón Peralta, Javier ; Sancho Blanco, Gonzalo (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
El Servei de Biblioteques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha celebrat els dies 7, 8 i 9 de febrer del 2024 el "Laboratori bibliotecari Fanzins Atemporals UAB", una experiència d'innovació, cocreació i participació ciutadana al campus de Bellaterra. [...]
2024
5 documents
2024-02-23
10:55
53 p, 616.7 KB Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB / Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024  
2024-02-19
12:59
7 p, 263.8 KB Writing Pedagogy at University / Rajadell-Puiggròs, Núria ; Castells-Tello, Astrid ; Llahí Ribó, Laura, col. ; Casals Casanovas, Maria, col. ; Hitchen, Emma, trad. ; Edwards, Gry, trad.
User guide to written communication in academic disciplines (in this case pedagogy) for teachers and students.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 (Guides for writing in specific disciplines)  
2024-02-19
12:54
8 p, 268.2 KB Escriure Pedagogia a la Universitat / Rajadell-Puiggròs, Núria ; Castells-Tello, Astrid ; Llahí Ribó, Laura, col. ; Casals Casanovas, Maria, col.
Guia que ajuda els destinataris (professorat i alumnat) a comunicar-se, sobretot per escrit, en la seva disciplina acadèmica; pedagogia en aquest cas.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 (Guies per escriure en disciplines específiques)  
2024-02-19
11:14
Reforestación a escala global. ¿Es la mejor herramienta disponible para limitar la magnitud del cambio climático? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
La reforestación se ha propuesto como una herramienta fundamental en la lucha contra la emergencia climática, pero el papel de los bosques en el cambio climático es complejo, y las implicaciones de aumentar la superficie forestal a gran escala son múltiples. [...]
La reforestació s‟ha proposat com una eina fonamental en la lluita contra l'emergència climàtica, però el paper dels boscos en el canvi climàtic és complex, i les implicacions d‟augmentar la superfície forestal a gran escala són múltiples. [...]
Reforestation has been proposed as a fundamental tool in the fight against the climate emergency, but the role of forests in climate change is complex, and the implications of increasing forest area on a large scale are multiple. [...]

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
2024-02-19
11:09
La gestión de los bosques mediterraneos : ¿Cómo deberíamos gestionar nuestros bosques? / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En este vídeo se discuten los pros y contras de distintos aspectos relevantes para la gestión sostenible de los bosques mediterráneos.
En aquest vídeo es discuteixen els pros i contres de diferents aspectes rellevants per a la gestió sostenible dels boscos mediterranis.
This video discusses the pros and cons of different aspects relevant to the sustainable management of Mediterranean forests.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
2024-02-19
11:03
Rewilding : una nueva estrategia de conservación de la biodiversidad / Piñol, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Hernández-Castellano, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Quevedo Dalmau, Lídia 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
El rewilding (o renaturalización) es una estrategia de conservación basada en la restauración de los principales procesos ecológicos bióticos y abióticos con el objetivo de generar ecosistemas funcionalmente autónomos. [...]
El rewilding (o renaturalització) és una estratègia de conservació basada en la restauració dels principals processos ecològics biòtics i abiòtics amb l'objectiu de generar ecosistemes funcionalment autònoms. [...]
Rewilding is a conservation strategy based on the restoration of the main biotic and abiotic ecological processes with the aim of generating functionally autonomous ecosystems. This video presents this technology and briefly discusses its pros and cons.

2023 (Debats actuals en Ecologia i Ciències Ambientals)
6 documents
2024-02-15
13:27
36 p, 2.5 MB Coneix la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General : sessió per al Màster Universitari en Arxivística i Governança de la Informació / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Es presenten els principals serveis i recursos de les Biblioteques UAB, així com els espais i les característiques pròpies de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General. També es presenten fonts d'informació especialitzades en arxivística i recursos d'interés per elaborar el treball final de màster.
2024