UAB Divulga
UABDIVULGA es una revista digital de divulgación científica, de la Universitat Autònoma de Barcelona. En la sección de “En portada” encontrarás noticias de actualidad, en “Ciència en imatges” veràs las llamadas Cápsulas NEO de divulgación científica. También encontrarás entrevistas, tesis, avances, temas a fondo, un buscador de noticias del boletín y enlaces de interés.
Últimas adquisiciones:
2016-06-30
16:44

3 p, 57.6 KB
Doce proyectos en eficiencia energética finalizan el programa Enciende!
Enciende! es un programa impulsado por el Parc de Recerca UAB que a lo largo del mes de mayo formó a 41 investigadores y estudiantes y les dio las herramientas necesarias para encontrar la mejor aplicación de su tecnología para el sector de la eficiencia energética y como llevarla el mercado lo más rápido posible y de manera segura. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:40

2 p, 45.7 KB
El Parc de Recerca UAB promueve la innovación en las industrias culturales, creativas y basadas en la experiencia
La quinta edición del Programa de Generación de Ideas, centrada en las industrias culturales, creativas y basadas en la experiencia, ha abierto el plazo de inscripciones, que permanecerán abiertas hasta el 29 de septiembre. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:32

7 p, 84.2 KB
"Cultura, societat i política són part consubstancial que defineix què són i com són la ciència i la tecnologia a cada moment històric i en cada lloc del món" / Gil Farrero, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció
Jaume Sastre-Juan, investigador post-doctoral al Centro Interuniversitário de História das Ciências e da Tecnologia – Universidade de Lisboa va impartir una xerrada a Barcelona, titulada “La innocència de prémer un botó: algunes claus per a una història de la interactivitat”, en el marc del Cicle de Col·loquis de la Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica (SCHCT), i amb la col·laboració del Centre d'Història de la Ciència (CEHIC-UAB). [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:28

2 p, 51.5 KB
La comprensió de l’abandonament universitari català des d’un enfocament transnacional / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquesta recerca ha analitzat la forma en què s’aborda l’abandonament universitari a Amèrica i Europa amb la finalitat d’ajudar a dissenyar accions per augmentar la retenció i el rendiment dels estudiants. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:26

3 p, 310.7 KB
La Laia al “top ten” de noves espècies del 2016 / Alba, David M. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Figuerola, Pere (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Pliobates cataloniae, la nova espècie d’hominoïdeu descrita a la revista Science per investigadors de l’ICP a partir de l’espècimen que els investigadors van batejar amb el sobrenom de “Laia”, ha estat inclosa dins de la llista de les 10 espècies més rellevants d’entre les més de 18. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:22

2 p, 36.2 KB
Qualificació invisibilitzada en el treball remunerat de cures domiciliàries / Van Rompaey, Erika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
A partir d’entrevistes semiestructurades a treballadores que realitzen l’atenció directa a persones en situació de dependència a Barcelona i Montevideo, aquesta tesi doctoral analitza el seu treball des d’un enfocament integral amb perspectiva de gènere sobre la qualificació lligada a aquesta feina. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
16:07

3 p, 39.9 KB
Influència de l’entorn familiar i escolar en l’adquisició de l’hàbit lector / Portell Rifà, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquesta tesi doctoral ha analitzat la influència de l’entorn familiar i l’escolar en l’adquisició de l’hàbit lector en dos grups d’adults: mestres i professors en actiu, i estudiants majors d’edat en procés d’obtenció del Graduat en Educació Secundària. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
15:51

2 p, 66.7 KB
Quin impacte generen les pràctiques curriculars en la formació del professorat i en les institucions implicades? / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO)) ; Díaz-Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO))
Una recerca realitzada conjuntament entre investigadors de la UAB i la Universitat de Lleida ha permès evidenciar com les pràctiques curriculars que duen a terme els estudiants del Grau d’Infantil i Primària generen un impacte en el seu desenvolupament professional i personal, però també en les institucions que hi estan implicades –escoles i facultats d’educació. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
15:47

3 p, 52.6 KB
El CRECIM avalua els tallers Fes Recerca! del PCB i forma el seu personal investigador en comunicació i educació científica / Hernández Rodríguez, Marisa (Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM))
Durant 15 mesos, el Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) i el Parc Científic de Barcelona (PCB) han coordinat un projecte per avaluar l’impacte en el foment de cultura científica i interès per les ciències d’uns tallers experimentals destinats a alumnat d’educació secundària duts a terme pel PCB. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2  
2016-06-30
15:43

3 p, 78.7 KB
Ús de nanopartícules derivades del catecol per eliminar metalls pesats en aigües de consum / Sánchez, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Compostatge (GICOM))
El cadmi, el plom i el crom són metalls pesats elevadament tòxics, raó per la qual les aigües destinades a consum només en poden tenir concentracions molt baixes. Aquest treball, una col·laboració d’investigadors de diversos departaments i instituts de la UAB, ha utilitzat nanopartícules derivades d’un compost orgànic anomenat catecol per eliminar els metalls pesats. [...]
2016
UAB divulga, Juny 2016, p. 1-2