Escola de Cultura de Pau
CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)

dins del web
L’assetjament a Sirte. PDF Imprimeix Correu electrònic
dilluns, 3 d'octubre de 2011 07:58

Vicenç Fisas, Director de l'Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Publicat al Diari ARA

Se’n recorden de l’assetjament de les tropes de Gaddafi a la ciutat de Bengasi, ara fa uns mesos, i com això va desencadenar una corrent d’opinió favorable a la intervenció de l’OTAN? Doncs ara hauríem d’estar igualment preocupats per com els rebels assetjen la ciutat de Sirte i la bombardegen des de l’aire (l’OTAN) i amb canons que no tenen gaire precisió. No m’agraden les imatges de l’artilleria rebel disparant contra la ciutat, doncs de ben segur mataran a civils (convidats a deixar la ciutat) i destruiran la infraestructura civil. Crec que el Dret Internacional Humanitari no es respecta en aquesta ocasió, i és per això que el Consell Nacional de Transició, el nou govern libi, hauria de ser molt estricte per evitar danys a la població civil. Preocupen també les noticies de revenges i tortures, que faran molt difícil la reconciliació en un país que, agradi o no, hi ha molta gent gaddafista. És per això que el futur d’aquest país no podrà ser blanc o negre, sinó fruit d’al guns pactes de convivència en el marc d’una democràcia.

Curs "transformació de conflictes en l'espai públic".
Centre Cívic Parc Sandaru, en Barcelona
Del 18 de setembre al 9 d'octubre - Dimarts de 10:00 a 14:00
Per Míriam Acebillo

Nova edició del curs de formació obert a treballadors municipals vinculats al treball en situacions de conflicte en espais públics (mediadors, educadors, tècnics municipals, etc.).
Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Veure BUTLLETÍ DE L'ECP, Núm. 20, agost/setembre2012

Conflictes i
Construcció de Pau
  • Butlletí mensual:
    Semàfor 267
  • Informe Alerta!
  • Baròmetre

• Processos de Pau
  • “Col·lecció HD Centre”
  • Colòmbia

• Educació per la pau
  • Banc de Recursos de Jocs i dinàmiques