Escola de Cultura de Pau
CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)

dins del web
Aires de democràcia a Myanmar. PDF Imprimeix Correu electrònic
dijous, 13 d'octubre de 2011 14:20

Vicenç Fisas, Director de l'Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Publicat al Diari ARA

Hi ha una molt bona noticia que hem de celebrar. A Myanmar, l’antiga Birmània, es posaran en llibertat els 2.000 presos polítics que hi ha en aquests moments, en una decisió que reafirma la voluntat del règim actual de procedir a una transició de la dictadura a la democràcia. Sembla que també es prendran les mesures pertinents per instaurar la llibertat de premsa i abolir la censura, i que els exiliats podran tornar al país per reconstruir-lo. A més, el Govern ha convidat als grups ètnics que tenen grups armats a obrir una negociació seriosa per aturar els enfrontaments. Així que la pau pots ser cosa de setmanes o de pocs mesos. Aquesta extraordinària evolució ha vingut de la ma d’una dona extraordinària, Aung San Suu Kyi, líder opositora i premi Nobel de la Pau, que ha negociat amb paciència el transit de la dictadura a la democràcia, fins i tot enfrontant-se amb el seu propi partit, però amb una estratègia que està donants resultats. El nou preside nt del país, l’exgeneral Thein Sein, ha aprovat la creació d’una Comisió de Drets Humans i està prenent diverses mesures per normalitzar el país. Ha arribat doncs el moment de fer-lis costat, aixecar els embargaments i recolçar la transició d’un país que ja ha patit prou.

Curs "transformació de conflictes en l'espai públic".
Centre Cívic Parc Sandaru, en Barcelona
Del 18 de setembre al 9 d'octubre - Dimarts de 10:00 a 14:00
Per Míriam Acebillo

Nova edició del curs de formació obert a treballadors municipals vinculats al treball en situacions de conflicte en espais públics (mediadors, educadors, tècnics municipals, etc.).
Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Veure BUTLLETÍ DE L'ECP, Núm. 20, agost/setembre2012

Conflictes i
Construcció de Pau
  • Butlletí mensual:
    Semàfor 267
  • Informe Alerta!
  • Baròmetre

• Processos de Pau
  • “Col·lecció HD Centre”
  • Colòmbia

• Educació per la pau
  • Banc de Recursos de Jocs i dinàmiques