Escola de Cultura de Pau
CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)

dins del web
Comunicat sobre el cessament de la violència d'ETA. PDF Imprimeix Correu electrònic
divendres, 21 d'octubre de 2011 12:31

Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Comunicat

L'Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona se suma a la satisfacció que ha suscitat la decisió d'ETA de cessar definitivament la lluita armada. És una gran notícia que permetrà abordar el futur del País Basc amb més serenitat i des dels únics paràmetres del diàleg polític i social.

Creiem que per arribar a aquest punt no només ha influït la pressió policial sobre ETA, que ha disminuït enormement la seva capacitat d'atemptar, sinó també la transformació de l'esquerra abertzale en els últims temps, que l'ha portat a abraçar els mètodes pacífics, democràtics i noviolents, com l'única via per aconseguir objectius polítics. Així, la satisfacció per la decisió d'ETA pot ser compartida pel conjunt de la societat, i per la totalitat de l'espectre polític basc, el que facilitarà enormement la difícil tasca que s'acosta de convivència entre persones i sectors que en el passat han estat enfrontats.

En el que portem d'any han deixat les armes altres grups al Sudan, Sud del Sudan, Txad, República Centreafricana, RD Congo i Índia, que se sumen als 15 grups que ja ho van fer l'any passat. És convenient, per això, no perdre de vista la dimensió internacional d'aquest esdeveniment, que reforça la nostra convicció que la cultura de les armes i de la violència que tant ha distingit el segle XX ha de ser superada per la cultura de la pau, que passa pel diàleg, la tolerància, la justícia social, la dignificació de l'ésser humà i el respecte dels drets humans.

Entenem que l'acostament de les persones preses acusades de pertànyer a ETA, entre altres mesures, podria contribuir a consolidar el procés de normalització al País Basc. En tot cas, els passos a seguir ara haurien de ser fruit d'acords amplis. El moment històric que vivim mereix prendre decisions generoses, tot i així difícils, que no han d'anar a contravía del respecte i consideració de les víctimes del terrorisme.

Apel · lem finalment a totes les persones que han protagonitzat algun episodi violent d'aquest conflicte que ha durat tants anys, perquè reconeguin el dolor causat pels seus actes, tant de violència física com coactiva o repressiva, de manera que la suma d'aquests reconeixements faci més fàcil el camí de la reconciliació.

Curs "transformació de conflictes en l'espai públic".
Centre Cívic Parc Sandaru, en Barcelona
Del 18 de setembre al 9 d'octubre - Dimarts de 10:00 a 14:00
Per Míriam Acebillo

Nova edició del curs de formació obert a treballadors municipals vinculats al treball en situacions de conflicte en espais públics (mediadors, educadors, tècnics municipals, etc.).
Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona.
Veure BUTLLETÍ DE L'ECP, Núm. 20, agost/setembre2012

Conflictes i
Construcció de Pau
  • Butlletí mensual:
    Semàfor 267
  • Informe Alerta!
  • Baròmetre

• Processos de Pau
  • “Col·lecció HD Centre”
  • Colòmbia

• Educació per la pau
  • Banc de Recursos de Jocs i dinàmiques