Escola de Cultura de Pau
CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)

en la web
La nueva política militar de Libia. PDF Imprimir E-mail
Miércoles, 21 de Septiembre de 2011 08:22

Vicenç Fisas, Director de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Publicado en Diario ARA

El nou règim de Líbia haurà de fer front ven aviat a una revisió del que ha estat la política de defensa del país. Gaddafi tenia un exèrcit de 76.000 efectius i una despesa militar prou voluminosa, que representava el 2’8% del PIB. Líbia no necessita ni tants soldats, ni tantes armes ni gastar tant en seguretat militar. Com que Tunisia té una despesa militar molt petita, és el moment d’anar pensant en com construir un Mediterrani Occidental més desmilitaritzat, començant per aquests dos països, que han de dedicar els seus recursos per finalitats socials, i en el cas de Líbia, per reconstruir la infraestructura malmesa durant el conflicte. Caldrà també desarmar a les milícies que han dut a terme la reconquista del territori, i és possible que una part d’aquests homes s’integrin en aquest nou exèrcit que, repeteixo, hauria de ser petit i només dotat d’armes defensives. És una oportunitat per enviar un senyal als països veïns, Egipte, Algèria i Marroc, que tenen exèrcits nombrosos i una despesa militar important. Egipte hauria de reduir el seu aparell militar en la nova etapa que comença ara, per destinar més recursos a reduir la pobresa de la seva gent. El nou enviat especial de la UE pel Mediterrani sud, Bernardino León, podria incloure aquest objectiu a les seves immediates tasques, per tal de convèncer a aquests països que la millor seguretat és la humana, no la militar. La “primavera àrab” podria aportar al món aquest principi i aquesta nova política.

Curso sobre Transformación de Conflictos en el Espacio Público.
Centro Cívic Parc Sandaru, en Barcelona
Del 18 de septiembre al 9 de octubre - Martes de 10:00 a 14:00
Por Míriam Acebillo

Nueva edición del curso de formación abierto a trabajadores municipales vinculados al Trabajo en situacions de conflicto en espacios públicos (mediadores, educadores, técnicos municipales, etc).
Con el apoyo del Ayuntamiento de Barcelona.
Ver BOLETÍN DE LA ECP, Núm. 20, agosto/septiembre 2012

Conflictos y
Construcción de Paz
  • Boletín mensual:
    Semáforo 267
  • Informe Alerta!
  • Barómetro

• Procesos de Paz
  • “Colección HD Centre”
  • Colombia

• Educación para la paz
  • Banco de Recursos de Juegos y dinámicas
  • Paz y convivencia en el centro educativo

• Derechos Humanos
  • Justicia Transicional
  • Empresas y derechos humanos: ¿Y ahora qué?

• Artes y Paz

ba3