Escola de Cultura de Pau
CatalanEspañol (spanish formal Internacional)English (United Kingdom)

en la web
Geopolítica y crisis humanitaria. PDF Imprimir E-mail
Domingo, 17 de Julio de 2011 09:21

Josep Mª Royo Aspa, Investigador de la Escola de Cultura de Pau, Universitat Autònoma de Barcelona.
Diario ARA

fo01 La Banya d’Àfrica és una de les regions més turbulentes i amb més importància geoestratègica dels darrers 150 anys. Escenari de la lluita de l’Imperi Britànic per control del Mar Roig, d’Egipte per les aigües del Nil, de la confrontació Est-Oest de la Guerra Freda, de la Guerra contra el Terror de Bush i d’un dels principals desplegaments militars mundials per prevenir la pirateria somali. Operació fracasada i d’un cost estratosfèric, on hi és Espanya. A més, ha fet el trànsit de les confrontacions de caire comunista a les insurreccions pel control dels recursos, identitàries i vinculades a l’islamisme armat del segle XXI. Els països que la formen pateixen algun tipus de rebel•lió, guerra interna o bé regional. Quan afrontarem les causes i la nostra responsabilitat en aquesta situació?

Curso sobre Transformación de Conflictos en el Espacio Público.
Centro Cívic Parc Sandaru, en Barcelona
Del 18 de septiembre al 9 de octubre - Martes de 10:00 a 14:00
Por Míriam Acebillo

Nueva edición del curso de formación abierto a trabajadores municipales vinculados al Trabajo en situacions de conflicto en espacios públicos (mediadores, educadores, técnicos municipales, etc).
Con el apoyo del Ayuntamiento de Barcelona.
Ver BOLETÍN DE LA ECP, Núm. 20, agosto/septiembre 2012

Conflictos y
Construcción de Paz
  • Boletín mensual:
    Semáforo 267
  • Informe Alerta!
  • Barómetro

• Procesos de Paz
  • “Colección HD Centre”
  • Colombia

• Educación para la paz
  • Banco de Recursos de Juegos y dinámicas
  • Paz y convivencia en el centro educativo

• Derechos Humanos
  • Justicia Transicional
  • Empresas y derechos humanos: ¿Y ahora qué?

• Artes y Paz

ba3