IV Congrés català de Joves Sociòlegs: “Joves perspectives”

Joves Perspectives

El lema d’aquest congrés, “Joves perspectives”, respon a l’interès d’evocar les nocions de futur, innovació i expectatives, inherents a la joventut, que té tant la nostra disciplina com el nostre desenvolupament professional. Per tant, els objectius i les temàtiques del congrés giraran entorn al futur professional dels joves sociòlogues, com el potencial de les seves aportacions en línies teòriques, tècniques i nous enfocaments i usos de la sociologia

La convocatòria d’aquest Congrés va adreçada, principalment, als i les estudiants de les llicenciatures, graus, màsters i doctorats de sociologia de la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, tot i que el nostre interès és obrir la convocatòria a tots aquells estudiants de segon i tercer cicle que estiguin interessants en la sociologia, tant pel que fa a la recerca com en altres ocupacions de contingut sociològic. En resum, pretenem que el IV congrés de joves sociòlegs i sociòlogues serveixi de pont d’entrada a l’àmbit professional de la sociologia.  El Congrés té tres objectius:

•  Donar a conèixer i difondre noves temàtiques i línees de recerca que interessen als joves sociòlegs, es tracta de donar veu a les noves generacions de sociòlegs i sociòlogues per tal que aportin la seva perspectiva sobre noves formes d’orientar la recerca i els àmbits que la guiaran en el futur.

•  Conèixer i valorar la presència de la sociologia en el mercat de treball, per tal de donar coneixement sobre els àmbits de treball dins la sociologia tant sigui des de la recerca universitària i aplicada, tant des de l’àmbit públic com privat.

•  Aprofitar el marc del congrés com a plataforma de difusió de la associació “Joves en Sociologia” i les seves activitats amb la intenció de fer visible el paper dels i les joves sociòlogues dins del marc de la sociologia catalana.