Núm. 37 - 14 de febrer de 2011
 
 
 
EL DIA A DIA, I LA PLANIFICACIÓ DE FUTUR
 

Avui comencem el segon quadrimestre de curs. Aquest és un senyal de normalitat que, tanmateix, no pot amagar els grans processos de transformació en els quals estem immersos. A la Jornada de reflexió docent de dijous passat, per exemple, vam poder veure les noves normatives que canviaran molt de fons els nostres hàbits de treball -de professorat, estudiants i PAS- en la perspectiva d'un servei públic més eficient i transparent, capaç de donar comptes de com s'utilitzen els recursos que ens són confiats. I, en l'àmbit de la Facultat, s'ha iniciat un debat de fons sobre els nous eixos de la nova planficació docent que ha proposat l'equip de deganat i que haurà de ser aprovat a la Junta de Facultat que es convocarà pel dia 2 de març. És a dir, treballem en el dia a dia, però no perdem de vista les transformacions de fons que ens han de situar amb força en els escenaris universitaris del futur.

Salvador Cardús i Ros, Degà

  ÉS NOTÍCIA
   
  NOMENAMENTS DE JORDI ARGELAGUET I JOAN MARCET
 

El professor de la Facultat Dr. Joan Marcet ha estat nomenat com a nou president del Centre d'Estudis d'Opinió de la Generalitat (CEO). Assumirà les tasques de director d'aquest mateix centre el Dr. Jordi Argelaguet, fins ara coordinador de la Titulació de Ciències Polítiques a la nostra Facultat.

Desitgem a tots dos molta sort en aquesta nova etapa que enceten ara.

Argelaguet substitueix en el càrrec al també professor de la nostra facultat, Dr. Gabriel Colomé.

   
  FINAL DE LES OBRES ALS LAVABOS DE LA FACULTAT
 

Aquesta setmana ja s'han obert els nous lavabos de les plantes 1 i 2 de la Facultat. Queda pendent dels darrers detalls els que estan situats a la planta 0. Aquestes obres, d'una notable complexitat, suposen una gran millora, llargament esperada. L'obra s'ha realitzat amb uns notables estàndards de qualitat que hem d'agrair a la labor eficaç i atenta del Servei d'Arquitectura de la UAB, els responsables dels quals han estat sempre receptius als nostres suggeriments. Des d'aquest butlletí els en volem donar les gràcies.

   
  VISITA D'UN REPRESENTANT DE LA UNIVERSITAT RUSSA D'HUMANITATS
 

El 3 de febrer la Facultat va rebre la visita d'Ígor Médnikov, Director del Centre Ibèric de la Universitat Estatal Russa d'Humanitats, de Moscou. El va rebre el Vicedegà de Relacions Institucionals, Francesc Serra, juntament amb Josep Puigsech Farràs, de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB i Marta Simó, antiga alumna de la Facultat de Ciències Polítiques i antiga professora de la Universitat de Moscou, que ha fet d'enllaç per a aquest contacte. Amb el professor Medníkov hem volgut iniciar un procés pel qual la Universitat Estatal Russa d'Humanitats estableixi en els propers mesos un conveni que permetrà intercanviar alumnes de grau i postgrau, a més de professors, amb la UAB. En aquest conveni la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia figuraria com a centre preferent de l'intercanvi, juntament amb les de Filosofia i Lletres i la de Traducció i Interpretació.
  S'OBRE EL PERÍODE DE MODIFICACIÓ DE MATRÍCULA
  Us recordem que a partir d'avui i fins el proper divendres dia 18 de febrer, s'obre el període de modificació de matrícula. Podeu sol·licitar els formularis a l'SLIPI de la Facultat, de 8 a 21 h, així com a la Gestió Acadèmica, on l'haureu de lliurar en l'horari d'atenció al públic, de 10 a 13 h i de 16 a les 18:30 h.
   
  CURSOS QUE DONEN DRET A L'OBTENCIÓ DE CRÈDITS DE LLIURE ELECCIÓ
 

Ens han arribat tríptics informatius en relació a un parell de cursos que es faran durant les properes setmanes i que donaran dret al reconeixement de crèdits de lliure elecció:

- Curs sobre la dignitat de la persona organitzat per l'associació SAFOR. Per a més informació cliqueu aquí.

- Curs sobre el Síndic de greuges organitzat per la Facultat de Dret i el Síndic de Greuges. Per a més informació cliqueu aquí.

  NOU HORARI DEL BECARI DE SUPORT AL CONSELL D'ESTUDIANTS
  Els nous horaris de l'estudiant que dóna suport al Consell d'Estudiants, Oriol Ibàñez, seran el dimarts de 12 a 13 h i el dimecres de 17 a 18 h, al despatx B3-083.
   
  SIGNATURA DE CONVENI ENTRE CIS I LA UAB
 

 

 

La UAB i el Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), van signar un conveni el passat 23 de desembre pel qual es dóna accés a la UAB als recursos i mitjans del CIS com a membre nacional del ICPSR (Inter-University Consortium for Political and Social Research). La Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia serà el centre, per part de la UAB, que farà el seguiment i la coordinació de tots els processos, com a principal impulsor del conveni.

  OFERTA LABORAL PER A TÈCNICS D'INVESTIGACIÓ EN CIÈNCIES POLÍTIQUES I SOCIALS
 

 


Consultoria en estudis d'opinió i anàlisi estratègica cerca Llicenciats/des en Ciències Polítiques, Sociologia o ITM amb o sense el Màster TISA/MISA o similars. Les tasques a desenvolupar serien dissenyar i executar estudis polítics-socials diversos. Els/les interessats/des els heu de fer arribar el vostre currículum.

 
  NOVA PUBLICACIÓ
 

 


La docent de la nostra Facultat i Vicedegana d'Economia i Serveis, Ana Mar Fernández Pasarín, ha publicat en col·laboració amb la professora de la University of Antwerp, Jan Melissen, el llibre que porta per títol: Consular Affairs and Diplomacy.

 
  ASSOCIACIÓ ALUMNI
  Amb motiu del 25è aniversari de la Facultat, l'Associació Alumni i la Facultat volen preparar una taula rodona amb alcaldes i regidors que hagin estat alumnes de la Facultat. Qualsevol contacte que ens pogueu fer arribar per completar la informació de la que ja disposem, serà benvingut. Envieu la informació a l'Associació: alumnifcps@uab.cat o al mateix deganat. Gràcies per la vostra col·laboració!
   
  NYU ROBERT F. WAGNER SCHOOL OF PUBLIC SERVICE
 

El centre de recerca per al lideratge en l'acció de la New York University's Robert F. Wagner busca graduats i estudiants universitaris interessats en participar, entre el 10 i el 23 de juliol a Nova York, al seu Global Social Change Leadership Institute. Si esteu interessats/des cliqueu aquí.

   
  JORNADA DE REFLEXIÓ DOCENT
 

L'equip de deganat va organitzar el passat 10 de febrer una nova jornada de Reflexió Docent per tal de donar a conèixer els darrers canvis normatius que afecten la nostra activitat professional i que canviaran algunes de les nostres rutines docents: normativa de permanència, normativa d'avaluació i normativa d'estudis de màster, entre d'altres. Hi va participar Montserrat Masoliver, cap de l'Àrea d'Afers Acadèmics de la vicegerència d'Ordenació Acadèmica.

   
   
  Si ens voleu fer arribar alguna notícia que creieu interessant difondre a través del butlletí, envieu-nos-la a fcps.butlleti@uab.cat
  Si voleu opinar i aportar propostes per millorar el butlletí:   http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1317986979&ref=ts
  Si us voleu donar de baixa envieu un missatge a fcps.butlleti@uab.cat
 
AGENDA
 
17/02/11, 12:00 h, Seminari D
"The structural basis of civil society", Seminari a càrrec de Mario Diani, ICREA Senior Researcher, UPF. Organitza el Grup de Recerca en Democràcia, Eleccions i Ciutadania.
 
21/02/11, 14:00 h, Sala de Graus
¿Populismos en América Latina?, conferència de Carlos D. Mesa, President de Bolívia, 2003-2005, i President de la Fundación Comunidad. Adreçada a tots els alumnes de la Facultat.
 

21/02/11, 17:00 h, Sala de Graus
Seguretat global, conferència de Carlos D. Mesa, President de Bolívia, 2003-2005, i President de la Fundación Comunidad. Adreçada als alumnes del Màster oficial de Relacions Internacionals, Seguretat i Defensa (MORISD).

 

22/02/11, 15:00 h, Aula 9
Sessió de benvinguda alumnes ERASMUS IN.

 
23/02/11, 13:00 h, Aula 12
Sessió informativa sobre el programa de pràctiques.
 
23/02/11, 15:30 h, Aula 8
Sessió informativa sobre el programa de pràctiques.
 
24/02/11, 11:00 h, Sala de Graus de les Facultats de Lletres i Psicologia
"Els camins de la innovació: elements per a un abordatge en clau psicosocial del fenòmen d'innovació". Lectura de tesi d'Albert Farré i Cobos, dirigida per Juan Muñoz i Margarida Pla.
 

EL PERFIL

 
La Blanca Lázaro es llicencià en Ciències Polítiques i Sociologia en la promoció de l'any 1989.
També és llicenciada en Ciències de la Informació i ha fet el Màster en Gestió Pública de la UAB (1991) i el Diploma de Postgrau en Mètodes i Tècniques per a l'Estudi de la Població al CED 1988). Ha treballat com a Directora General de Serveis dels Departaments de Treball i Indústria i de Treball de la Generalitat entre els anys 2004 i 2008. Anteriorment va treballar a la Cambra de Comerç de Barcelona, a la Fundació CIREM i al Rectorat de la UAB. Actualment treballa com a directora executiva de l'Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua).
 

En què consisteix la teva feina? Com vas accedir-hi?
Ivàlua és un consorci públic format pel Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, la UPF i la Fundació Jaume Bofill, amb la finalitat de promoure l'avaluació de polítiques públiques entre les administracions catalanes, els agents econòmics i socials i la ciutadania en general. Per complir aquesta missió, desenvolupem activitats de formació, generem i difonem instruments i metodologia per avaluar, assessorem les administracions públiques, fem directament algunes avaluacions, coordinem i participem en xarxes i grups de treball per impulsar l'avaluació en diversos àmbits territorials i hem posat en marxa el portal de recursos per a l'avaluació www.ivalua.cat. En sóc la directora executiva, i com a tal la meva feina consisteix a elaborar i proposar al Consell Rector l'estratègia d'actuacions per acomplir la missió del consorci i la programació anual d'actuacions, reunir i implicar en el projecte un equip de professionals capaços de portar-ho a terme, assegurar que disposem dels mitjans materials que ho facin possible, establir i mantenir les relacions institucionals i professionals que s'escaiguin, i garantir una gestió adequada dels recursos de la institució. Porto a terme aquestes funcions amb un suport constant del president del consorci, el Dr. Josep M. Vallès, qui em va plantejar assumir la Direcció i ho va proposar al Consell Rector.

Com valores la formació rebuda a la Facultat?
La valoro molt positivament. Hi vaig trobar un professorat excel·lent i unes classes que afavorien el debat i la interacció entre alumnes i professors. En tractar-se de la primera promoció, amb un pla d'estudis de segon cicle, molts alumnes hi accedien essent diplomats o llicenciats en Història, Filosofia, etc.; alguns estaven fent el doctorat, altres ja exercien professionalment... La qualitat dels professors, però també el bagatge d'alguns alumnes, feien les classes especialment interessants.

Com valores la Facultat des de la pràctica professional? Quines coses creus que es podrien millorar?
Valoro molt la diversitat de matèries incloses al pla d'estudis d'aleshores -Ciència Política, Anàlisi de Polítiques Públiques, Dret Constitucional, Demografia, Estadística, Metodologia de les CC. Socials, Dret Administratiu, matèries d'Economia... No conec el pla d'estudis actual i per tant m'és difícil opinar sobre què es podria millorar. Personalment, trobo que la carrera m'ha dotat d'uns coneixements i d'unes eines professionals bàsiques adequades per les funcions que he exercit. A partir d'aquesta base, cadascú ha de cercar els coneixements complementaris adients per les sortides professionals que vulgui explorar.

Quin consell donaries als futurs politòlegs i sociòlegs de la Facultat?
Més que consells, els diria que la facultat ens dota d'uns coneixements i d'unes eines d'anàlisi que ens fan uns professionals polivalents i flexibles, adaptables amb relativa facilitat a diferents entorns organitzatius, àmbits d'actuació i tasques a dur a terme. El problema que tenim sovint és que aquesta polivalència pot actuar com a barrera d'entrada en un mercat laboral que valora cada cop més l'especialització. Tanmateix, un cop accedim a un lloc de treball ens fem valer i és difícil prescindir de nosaltres! El consell que puc donar al respecte és de pur sentit comú: mantenir els contactes amb els companys i esforçar-se al màxim per demostrar la vàlua professional i també, especialment, una bona predisposició i actitud personal envers la feina en qualsevol experiència que es presenti. En cas d'accedir a una posició directiva, el millor consell sense cap dubte és envoltar-se del millor equip i procurar generar un clima i unes condicions de treball que afavoreixin la màxima implicació en el projecte.

Si voleu contactar amb la Blanca Lázaro podeu fer-ho a: blanca.lazaro@ivalua.cat
 
ENLLAÇOS

EL WEB RECOMANAT

Ja ho deia el poeta sufí Mahmud Shabistari "Estàs cec, tot allò que veus és pura imatge" per això els arxius de l'Observatori OVNI des_Realitat volen reflexionar sobre els diferents fenòmens de crítica de la realitat, molts provinents del camp de la imatge.

   
 
   
       
2011 Universitat Autònoma de Barcelona