Núm. 39 - 14 de març de 2011
 
 
 
HONESTEDAT ACADÈMICA, HONESTEDAT PROFESSIONAL
 

Fa un parell de setmanes, la nostra Facultat va ser notícia -trista notícia- en un diari barceloní per la denúncia sobre l'ús dels mòbils per copiar en els exàmens. Encara que sembla exagerada la magnitud que es donava a l'ús d'aquest sistema de frau acadèmic, el cert és que, junt amb altres mètodes, hi ha alguns individus que segueixen el vell costum de trair la confiança que els fa el professor i, en el fons, d'enganyar-se a ells mateixos a l'hora d'aconseguir l'acreditació d'uns coneixements que els haurien de permetre desenvolupar una alta responsabilitat professional.

El deganat fa un temps que treballa en l'elaboració d'un Codi de bones pràctiques, per tal de deixar ben establerts els criteris que cal aplicar en casos d'abús de la confiança i de frau acadèmic. Des de copiar als exàmens fins al plagi de textos, passant pels treballs de grup on uns treballen per tota la resta, ens cal establir criteris comuns de resposta clara i contundent. La nova Normativa d'avaluació de la UAB ja apunta algunes normes -un examen copiat s'ha de qualificar amb zero-, però nosaltres volem anar més enllà. Ara, a més, també la pròpia universitat està considerant establir un codi de caràcter general al qual ens podríem sumar.

Sigui com sigui, la manca d'honestedat en la relació entre professor i alumne no tan sols és èticament condemnable, sinó que degrada el treball del conjunt de la comunitat, anuncia molt poc sobre la futura honestedat professional del infractor i ens desacredita públicament. És per això que ens cal actuar amb contundència, i ho farem.

Salvador Cardús i Ros, Degà

  ÉS NOTÍCIA
   
  VISITA DE REPRESENTANTS DE LA FLORIDA INTERNATIONAL UNIVERSITY
 

El divendres 11 de març, en Francesc Serra, Vicedegà de Relacions Institucionals i Coordinador d'Intercanvis de la Facultat, es va entrevistar amb Magnolia E. Hernandez, Directora de l'Oficina d'Educació a l'Exterior de la Florida International University (FIU) de Miami, Estats Units. A la reunió van assistir també Marta Vilalta, Cap de l'Oficina de Relacions Internacionals de la UAB, Ana Botey, Coordinadora del programa Propi d'Intercanvis, Montserrat Alegre, de l'ARI, Melina Aparici, de la Facultat de Psicologia i David Jiménez, de l'Escola d'Enginyeria. Amb la Sra. Hernández s'ha firmat un nou conveni d'intercanvi i s'han establert les bases per a una futura col·laboració entre la UAB i la FIU; la nostra Facultat està especialment interessada en els programes sobre Amèrica Llatina a Miami, mentre que la FIU vol col·laborar amb els nostres programes europeus.

   
  RESULTATS DE LES ELECCIONS ALS ÒRGANS DE REPRESENTACIÓ DEL PDI
 

El passat 3 de març varen tenir lloc les eleccions per renovar els representants del personal docent i investigador a la Junta de PDI funcionari i al Comitè d'Empresa del PDI laboral. Els resultats de les quals varen ser d'un total de 23 representants a la Junta de PDI funcionari repartits en 9 de CCOO, 3 de CGT, 5 de CSIF i 6 d'UGT. Mentre que al Comitè d'Empresa del PDI laboral es donà un resultat de 10 elegits de CCOO, 7 de CGT, 6 de CSIF i 4 d'UGT.

   
  FUNDACIÓ FORD
 

La Fundació Ford, dels Estats Units, incrementa les beques concedides per estudiar a la nostra Facultat després d'avaluar els resultats positius dels seus estudiants. Es tracta de beques per estudiants sense recursos econòmics i de països d'Amèrica Llatina com Guatemala, Xile, Hondures, Costa Rica o Mèxic entre d'altres. Les beques que concedeixen són per estudis de màster i per ampliacions de coneixements. Aquestes tenen una duració entre un any i mig i dos anys per cursar els estudis. Així mateix aquestes beques contemplen també la possibilitat de mobilitat dins de l'àmbit de la Unió Europea.
  AJUTS PER ESTUDIAR IDIOMES A L'ESTRANGER
 

El Ministeri d'Educació oferta beques per estudiar cursos de llengua anglesa, francesa i alemanya aquest estiu 2011. Les beques es destinen a becaris de règim general o de mobilitat del curs 09-10, en el cas d'optar a un curs de llengua anglesa, i del curs 10-11 per als de llengua francesa i alemanya. El període de sol·licitud de les mateixes està obert fins al 30 de març. Podeu consultar més informació al web de les Beques MEC.

  SALÓ DE L'ENSENYAMENT I FUTURA
 

 



Si estàs pensant en cursar un màster o un postgrau pots trobar tota la informació per especialitzar-te al Saló de l'Ensenyament i al Saló Futura, on un any més la UAB hi serà present dins del marc de les activitats d'orientació universitària. Concretament es tracta de la "Setmana de la Formació i del Treball" de la Fira de Barcelona (Recinte Montjuïc). No perdis l'oportunitat d'informar-te de la millor oferta d'especialització i aconsegueix els teus objectius professionals!

 
  CURSOS D'ESTIU DE L'ECPR
 

Com a part de l'objectiu de donar suport als més joves de la Comunitat de la Ciència Política i en resposta a la demanda creixent de formació de postgrau a Europa, l'ECPR organitza escoles d'estiu per a doctorats. En aquests cursos es proporciona una alta qualitat de formació basada en una ampla gama dels mètodes utilitzats en Ciències Socials, especialment d'investigació en Ciències Polítiques. Teniu més informació al web de l'ECPR.

   
  JORNADES DE FORMACIÓ PER A REPRESENTANTS D'ESTUDIANTS
 

Del 15 al 17 de març, a la sala d'actes de l'Edifici d'Estudiants (ETC), tindran lloc les jornades de formació per a estudiants que exerceixen algun càrrec representatiu a la UAB tant als centres com als òrgans generals. L'objectiu és la reflexió i l'establiment d'un procés participatiu de cara a la institucionalització de consells d'estudiants als centres i, a nivell general, de tota la universitat, a partir de les coordenades que estableix el nou Estatut de l'Estudiant Universitari.

   
  NOVA BIBLIOTECA DE L'ICIP
 

Ja ha obert les seves portes la nova biblioteca de l'ICIP especialitzada en temes de pau, seguretat i conflictes. La biblioteca està destinada al públic en general i disposa de d'una sala de consulta. També es preveu servei de préstec a investigadors acreditats vinculats a universitats i centres de recerca. Podeu visitar-la i gaudir dels seus serveis a Gran Via de les Corts Catalanes 658, Baixos. L'horari d'obertura és de dilluns a dijous de 9h a 18.30h i els divendres de 9h a 14h.

   
  JORNADA DE RECERCA "RELIGIÓ I SOCIETAT"
 

El proper divendres 25 de març, se celebrarà a la Sala de Juntes de la Facultat una jornada de recerca organitzada pel grup ISOR, Investigacions en Sociologia de la Religió, del Departament de Sociologia.

La jornada es planteja com a objectiu general fomentar un espai d'intercanvi multidisciplinar que permeti conèixer i posar en contacte els joves investigadors i investigadores que, des de diferents àmbits, estan actualment desenvolupant projectes de recerca o tesis doctorals sobre religió a Catalunya. Si vols més informació sobre aquesta activitat visita el Blog de la Jornada o posa't en contacte amb nosaltres a cr.isor@uab.cat

   
   
  Si ens voleu fer arribar alguna notícia que creieu interessant difondre a través del butlletí, envieu-nos-la a fcps.butlleti@uab.cat
  Si voleu opinar i aportar propostes per millorar el butlletí:   http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1317986979&ref=ts
  Si us voleu donar de baixa envieu un missatge a fcps.butlleti@uab.cat
 
 
AGENDA
 
14/03/11, 18:00 h, Sala de Juntes
"L'educació en Amèrica Llatina: tendències i instruments de seguiment", Conferència a càrrec de Néstor López, responsable del projecte de la UNESCO SITEAL - Sistema d'Informació de Tendències Educatives en Amèrica Llatina.
 
16/03/11, 13:00 h, Sala de Juntes
Junta de Facultat.
 

17/03/11, 9:00-16:30 h, Sala d'Actes del Rectorat
Jornada "Els Programes Europeus i la Innovació Docent". Inscripcions a www.uab.es/ides

 

22/03/11, 16 h, Sala de Juntes
"La congnició socialment distribuïda", Seminari a càrrec de David Kirsh, professor de Ciència cognitiva a la Universitat de Califòrnia, San Diego. Organitza el Grup de recerca QUIT

 

EL PERFIL

 
L'Ada Cervera es llicencià en Sociologia en la promoció de l'any 2001. .
Ha fet estudis de postgrau en Marketing a l' IDEC i el Màster en Direcció de Marketing a EADA. També ha treballat com a Responsable del Departament Qualitatiu a Synergic, Marketing e Investigación, S.L. i com a Tècnica d'Investigació Qualitativa a Link + Partner España. S.A. Actualment treballa com a Aftersales Market Analyst a Honda Automóviles España, S.A.
 

En què consisteix la teva feina?
Em dedico a la investigació de mercats de la postvenda d'Automoció des de dues variants: per un cantó fer un seguiment de la situació dels nostres concessionaris a nivell de ratis de fidelització, anàlisis de la demanda, segmentació dels clients i CRM. Per un altre, em dedico a analitzar les tendències del sector per detectar futures oportunitats de negoci.

Com vas accedir-hi?
Vaig accedir-hi a través del bagatge que posseïa del coneixement del consumidor final que em va donar el fet de treballar 5 anys en el món de la consultoria i la investigació de mercats qualitativa juntament amb la formació complementària en marketing.

Com valores la formació rebuda a la Facultat?
Sempre he defensat que la universitat et proporciona una base teòrica d'alt nivell i per tant t'ofereix les primeres eines bàsiques per treballar. Però després és un mateix que les ha d'anar fent servint i adaptant a les seves pròpies necessitats. És com el golf, tens un ventall de pals i t'expliquen per a què serveixen, però després és un mateix qui ha de decidir quin agafar en concret i usar-lo.

Com valores la Facultat des de la pràctica professional? Quines coses creus que es podrien millorar?
Li fa falta una vessant més pràctica i encarada també al sector privat. Els lligams que et pugui proporcionar la universitat cap al món laboral sempre va encarada al món acadèmic i s'oblida del sector privat. Hauria de ser una plataforma cap a les dues vessants, i ara per ara, només en potencia una.

Quin consell donaries als futurs politòlegs i sociòlegs de la Facultat?
Des de la meva experiència en el sector privat, principalment que s'esperin per a realitzar estudis de tercer grau. Avui en dia hi ha moltes persones amb 27-28 anys, carreres, màsters i postgraus però amb gens d'experiència, i les empreses no busquen això. És millor fer-los havent tingut experiència laboral per aprofundir en els coneixements i sobretot pel networking, ja que la majoria que hi assisteixen ja estan encarats professionalment i per a tant, és molt més potent.
Un altre consell és que marxin fora una temporada. A part del idioma que s'aprengui, el fet d'haver viscut i treballat a l'estranger està molt ben valorat per les empreses d'avui en dia.

Si voleu contactar amb l'Ada Cervera ho podeu fer a ada.cervera@gmail.com
 
ENLLAÇOS

EL WEB RECOMANAT

Què en sabeu sobre la UE? Si voleu aprofundir en els temes referents a la UE i la seva història, funcionament , polítics, agenda... us interessarà el web euinformationportal.be, font actualitzada amb el més interessant sobre la Unió Europea.

   
 
   
       
2011 Universitat Autònoma de Barcelona