Observatori per a la Igualtat de la UAB > Desigualtat dona/home > Feminari dona i cultura de masses

Feminari Dona i Cultura de Masses

Departament de Periodisme
Responsable: Amparo Moreno i Sardà, Núria Simelio Solà
Adreça electrònica de contacte: nuria.simelio.sola@uab.es, amparo.moreno@uab.es
Telèfon de contacte: 93 581 19 42
Breu descripció/ Objectius:
"Anàlisi de la transmissió d'estereotips sobre homes i dones a través de la informació i la publicitat dels mitjans de comunicació. Crítica a l'androcentrisme del discurs acadèmic mitjançant la utilització d'una metodologia sistemàtica per analitzar la representació a la premsa dels models de gènere -femenins i masculins- articulats amb altres variables, com l'edat, l'ètnia i la classe. Relacionar aquests models amb els espais socials, privats, públics i marginals i les actuacions i relacions socials corresponents a aquests espais, i realitzar anàlisis longitudinals, que permeten detectar pervivències i canvis, i estudis comparatius entre informacions i publicitat en un mateix mitjà, entre diferents mitjans i entre els textos i els contextos històrics. A més, elaborar pautes per a la lectura crítica de les informacions i la publicitat i per produir missatges que fomentin una visió positiva i atractiva d'una societat amb igualtat d'oportunitats".

Jornades, seminaris i congressos  Formació en gènere  Marc legal  Bibliografia  Enllaços d'interès  Documents PDF  Salut i dones  Xarxa RUIGEU

CONTACTA

Observatori per a la Igualtat de la UAB (Unitat d'igualtat)

Rectorat