UAB

Presentació

El grau de Publicitat i Relacions Públiques té com a objectiu formar professionals amb un alt nivell de qualificació per exercir la seva activitat en una agència, una empresa o en organismes i institucions de caire públic o privat, on desenvoluparan les funcions de creativitat, disseny, producció, gestió, direcció de comptes, planificació de mitjans i recerca en els àmbits dels consumidor, del mercat de les audiències i dels públics.

L’alumne obté una formació d’alt nivell gràcies al caràcter pràctic del grau i a les instal·lacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació que ofereix una formació molt lligada a las necessitats reals de la professió i amb aquesta finalitat, es proposen tres itineraris d’especialització: Direcció Creativa, Direcció Estratègica en Publicitat i Direcció Estratègica en Relacions Públiques.

Com que aquestes disciplines estan en transformació constant , el grau es renova i es redefineix periòdicament per tal d’esdevenir subjecte actiu a l'hora de contribuir a l’assimilació de las noves formes de comunicació. En aquest sentit, la relació entre docència i recerca és vital. Per això, el grau compta amb cinc grups investigadors capdavanters: el Grup de Recerca en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional; el Grup de Recerca en Publicitat; el Laboratori d’Anàlisi Instrumental de la Comunicació; l’Observatori i Grup de Recerca sobre Migracions i Comunicació (MIGRACOM) i el Grup de Recerca en Publicitat i Comunicació Radiofònica (PUBLIRADIO). Aquest dos últims han estat acreditats per la Generalitat de Catalunya com a Grups de Recerca SGR.

Perfil de l’estudiant

El perfil de l'estudiant d'aquesta titulació és el d'una persona amb les característiques següents:

• Creativitat i imaginació.
  • Capacitat per a relacionar-se i comunicar-se.
  • Coneixement d'altres idiomes.
  • Capacitat de síntesi, d'atenció i d'esforç.
  • Esperit analític i crític.
  • Flexibilitat i fluïdesa.
  • Capacitat per a planificar tasques a mitjà i llarg terminis.
  • Audàcia i avantguardisme.
  • Capacitat d'observació.
  • Memòria sonora i visual.

Es recomana tenir una bona formació en totes les matèries relacionades amb la llengua i els nous llenguatges (artístics, audiovisuals, etc.).

Sortides professionals

- Agències de publicitat (creativitat, comptes, mitjans, producció, màrqueting i disseny)
- Empreses i gabinets de relacions públiques
- Anunciants (departaments de màrqueting i de publicitat)
- Mitjans (departaments de publicitat i de relacions públiques)
- Centrals de compra dels mitjans
- Institucions (departaments de comunicació i de publicitat)
- Exclusivistes de publicitat
- Gabinets de comunicació i d'imatge corporativa
- Empreses de promocions, empreses de màrqueting telefònic o telemàrqueting, empreses de consulting, empreses de patrocini i esdeveniments i empreses d'investigació de mercats
- Agències de màrqueting directe i de comunicació interactiva
- Productores de vídeo, cinema i postproducció
- Estudis fotogràfics i gràfics

Coordinador i equip de coordinació

Coordinador d'Estudis de Publicitat i Relacions Públiques
Francisco Martín Villodres (francisco.martin@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1529

Coordinadora Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Enric Marín Otto ( Enric.Marin@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1943

Coordinador Laboratoris RTV i Coordinador d'Espais d'Informàtica i Multimèdia

Miguel Ángel Martín Pascual (MiguelAngel.Martin@uab.cat)
Telèfon: 93 581 4463

Coordinadora dels programes d'Intercanvis

Ana Fernández Viso  ( intercanvis.comunicacio@uab.cat)
Telèfon: 93 581 1795

Avaluació

La metodologia dels crèdits ECTS implica una avaluació continuada, en la qual es valora tota la feina de l'estudiant.

Horaris

Tarda (Actualitzat el 19/07/2016)

Calendari acadèmic

Calendari Acadèmic 2016-2017

Recursos d'aprenentatge

Facultat de Ciències de la Comunicació
Campus de Bellaterra
Codi de preinscripció: 21097
80 places
Nombre de crèdits: 240 ECTS
Durada: 4 anys
Idioma: Català i castellà.
Preu per crèdit: 35,77 euros.
Inici de classes: 5 de setembre de 2016: Activitats d'acollida per als alumnes de primer.
6 de setembre de 2015: Inici de l'activitat docent per a tots els cursos.
Presencial.
Període lectiu: Semestral.
Règim d’estudi: Dedicació a temps complet. Possibilitat de règim a temps parcial.
Títol que s'obté: graduat/da en Publicitat i Relacions Públiques
Ciències Socials i Jurídiques

Si tens dubtes o vols més informació pots omplir el formulari següent: *Camps obligatoris

Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició