Inici > Empresarials >Descripció de les assignatures >Diplomatura de Ciències Empresarials (Segon curs d'Estudis Empresarials) >Història de l'Empresa

Diplomatura de Ciències Empresarials - Segon curs d'Estudis Empresarials

Història de l'Empresa

Objectius

Proporcionar a l’alumne els coneixements i l’instrumental necessaris per a la comprensió adequada de les diverses formes que històricament ha presentat l’empresa i la seva relació amb el context econòmic, social i politicoinstitucional en què s’ha desenvolupat, en especial durant els segles XIX i XX.

Contingut

El contingut de l’assignatura s’articula en tres grans blocs: l’empresa en les societats preindustrials, la industrialització capitalista i el sorgiment de l’empresa moderna (l’evolució de l’empresa després de 1945). En els dos últims blocs s’emfatitzen les relacions entre desenvolupament tecnològic, creixement dels mercats i aparició i difusió de noves formes gerencials i organitzatives. També s’hi inclou una anàlisi detallada de l’evolució de l’empresa, des de la segona meitat del segle XIX, en alguns dels principals països industrialitzats: Estats Units, Regne Unit, Alemanya, França, Japó, Itàlia i Espanya.

Bibliografia

GARCÍA RUIZ, J. L. (coord.); CASADO, H.; FATJÓ, P.; NÚÑEZ, G.: Historia de la empresa mundial y de España. Ed. Síntesis. Madrid, 2001 (2a edició).
VALDALISO, J. M. i LÓPEZ, S.: Història Econòmica de l’Empresa, Ed. Crítica, Barcelona, 2000.

Diplomatura de Ciències Empresarials Primer curs d'Estudis Empresarials Segon curs d'Estudis Empresarials Tercer curs d'Estudis Empresarials