Inici > Seguretat i salut > Quč us cal saber

Seguretat i salut. Quč us cal saber davant possibles emergčncies

Què us cal saber davant possibles emergències

Davant una possible emergència cal seguir unes determinades pautes de comportament.

Una emergència pot suposar dues alternatives: l'evacuació de les persones a l'exterior o el confinament dels ocupants de l'edifici en un lloc preestablert i considerat segur. Assabenteu-vos dels recorreguts d'evacuació i de les sortides d'emergència del vostre edifici.

En cas d'evacuació o confinament, el professor que estigui fent classe és el responsable de conduir els seus estudiants fins al lloc exterior o interior segur.

Un senyal acústic de tipus continu és l'ordre d'evacuació de l'edifici. Si el sentiu, seguiu les recomanacions per a cas d'evacuació que trobareu a la part interior de la carpeta que us han donat en el moment de la matriculació. També les teniu a l'Agenda de l'estudiant i penjades a molt llocs dels edificis. Llegiu-les amb deteniment.

Si detecteu foc o fum, aviseu la consergeria més propera o utilitzeu un polsador d'alarma i procureu que no s'hi acosti ningú. En cas del polsador, trenqueu el plàstic i pitgeu-lo. Tots els polsadors d'alarma estan senyalitzats amb el pictograma corresponent.

Moltes portes d'emergència estan tancades amb electroimant. Per obrir-les, cal pitjar el polsador situat al costat i, després, accionar la maneta o el sistema antipànic.

Tots els centres tenen exposades en diferents indrets les recomanacions següents:
• Actuació en cas d'una emergència (pòster A2 amb pictogrames en colors)
• Actuació en cas d'evacuació (pòster A4 verd i blanc)
• Actuació immediata en cas d'una urgència (pòster A3 verd fosc, amb els noms i els telèfons de l'equip de primers auxilis)