Intranet i campus virtual Intranet i Campus Virtual
 LA FACULTAT    ELS ESTUDIS    MOBILITAT I INTERCANVI    INFORMACIÓ ACADÈMICA    RECERCA
 Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia  Informació acadèmica  Procediment per a alumnes de nou ingrés

Passos a seguir abans de fer la matrícula

Què és la matrícula?

La matrícula és l’acte administratiu anual pel qual es formalitza un contracte entre l’estudiant i la universitat per a la realització d’una activitat acadèmica.

On pots fer la matrícula?

Si aquest curs 2012-2013 has accedit a la UAB mitjançant la preinscripció universitària, la convalidació d’estudis o el canvi d’estudis i/o d’universitat, o bé si accedeixes directament a un segon cicle, has de fer la matrícula al centre (facultat o escola) on s’imparteixen els estudis. Per a fer els tràmits has d’adreçar-te a la Gestió Acadèmica del teu centre docent. Pots consultar la informació a l'apartat: La teva matrícula.

Quan pots fer la matrícula?

Per conèixer el dia i l’hora assignats per a formalitzar la matrícula, et pots posar en contacte amb la Gestió Acadèmica del teu centre o bé consultar-ho a la pàgina de La teva matrícula.

Si fas la matrícula a uns estudis per primera vegada és molt convenient que assisteixis a les sessions de matrícula programades al teu centre docent. Aquestes sessions et seran molt útils per a conèixer les dades d’interès específiques de cada ensenyament i per a obtenir la informació addicional específica necessària per a la matrícula. Enguany la sessió de matrícula s’ha programat per al dia 16 de juliol. Pots consultar la informació a l'apartat: La teva matrícula.

Quina documentació necessites?

La presentació de la documentació requerida és una condició imprescindible per a dur a terme la gestió de l’expedient acadèmic, per a formalitzar una nova matrícula, per a modificar la matrícula i per a sol·licitar qualsevol servei acadèmic (certificats, títols, trasllat d’expedient, etc.).

Quin preu té la matrícula?

El preu de la matrícula el determina anualment el Govern de la Generalitat de Catalunya en el Decret de preus públics, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya dins dels límits que estableix la Conferència General de Política Universitària. Així mateix, el Consell Social de la UAB pot fixar altres preus no especificats en el Decret de preus públics.

En aquesta pàgina, pots consultar els preus i els conceptes de matrícula, entre els quals hi ha els corresponents a: serveis acadèmics i administratius, els serveis específics de suport a l’aprenentatge, assegurança escolar, l’assegurança complementària així com altres taxes opcionals, com ara la Fundació Autònoma Solidària (FAS) o el Servei d’Activitat Física (SAF).

L’assegurança complementària és un servei que t’ofereix la Universitat aquest curs acadèmic 2012-2013, que consisteix en una assegurança d’accidents i de responsabilitat civil adreçada a estudiants universitaris residents a Espanya. Per gaudir-ne cal que, en el moment de formalitzar la matrícula, contractis l’assegurança complementària. Si tens pensat participar en un programa d’intercanvi a països d’Europa durant aquest curs, en el marc d’una beca Erasmus, cal que contractis, enlloc de la primera, l’assegurança complementària de mobilitat.

Bonificacions del preu de la matrícula
En el Decret de preus públics es recullen els supòsits que poden donar lloc a deduccions del preu de la matrícula. Pots consultar les deduccions i/o exempcions en aquesta pàgina.

Sobre el Web Inici