Intranet Campus Virtual
 LA FACULTAT    ELS ESTUDIS    MOBILITAT I INTERCANVI    INFORMACIÓ ACADÈMICA
 Facultat de Traducció i d'Interpretació  Els estudis  Minor estudis d'àsia oriental

Mínor d'Estudis de l'Àsia Oriental

Què és un mínor?
Un mínor és un itinerari d'universitat organitzat per un centre de la UAB, adreçat a estudiants de diferents titulacions de grau i que té com a finalitat que l'estudiant assoleixi competències pròpies d'un àmbit diferent del que constitueix el nucli principal de la seva titulació de grau, mitjançant assignatures d'altres plans d'estudis.

Si se superen els crèdits necessaris establerts al pla d'estudis del mínor:
1. S'acredita al suplement europeu al títol (SET).
2. Els crèdits cursats al mínor formaran part del total de crèdits necessaris per obtenir el títol de grau i es consideraran crèdits optatius del pla d'estudis.

Objectius concrets
L'objectiu del mínor d'Estudis de l'Àsia Oriental és proporcionar coneixements de caràcter transversal i polivalent en diferents àmbits de les ciències socials i les humanitats relacionats amb l'Àsia Oriental.

L'Àsia Oriental és un àrea regional d'importància creixent al món. L'apropament al coneixement d'aspectes específics relacionats amb la zona pot servir per al futur professional i acadèmic de l'estudiant de qualsevol grau.

Perfil de l'estudiant
El mínor va dirigit a estudiants de qualsevol grau de la UAB (excepte els estudiants del grau d'Estudis de l'Àsia Oriental) que vulguin completar la formació bàsica amb una selecció d'assignatures del grau d'Estudis de l'Àsia Oriental amb l'objectiu de complementar i ampliar els coneixements adquirits amb matèries aplicades a l'Àsia Oriental des d'una perspectiva interdisciplinària, analítica i crítica.

No es requereix cap coneixement previ de les matèries que configuren l'àmbit temàtic del mínor, a excepció de l'idioma modern xinès i japonès; depenent de l'assignatura seleccionada se'n requerirà el nivell A1, A2 o B1 del MECR.

Pla d'estudis
Els alumnes han de cursar 30 crèdits ECTS de l'oferta total de 162 crèdits. El màxim que poden cursar d'assignatures d'idiomes és 12 crèdits ECTS, però no és obligatori cursar aquestes assignatures.

Codi Assignatura Crèdits ECTS
101530 Estudi de Casos de Política i Relacions Internacionals de l'Àsia Oriental 6
101531 Empresa i Mercats Nacionals i Internacionals de l'Àsia Oriental 6

101553 Text i Context II: Xinès 6
101552 Text i Context II: Japonès 6

Horaris

Consulta aquí els horaris del curs 2015-2016 (a partir de juliol de 2015)

Informació administrativa

Centre responsable

Facultat de Traducció i d'Interpretació.

Coordinador acadèmic
Joaquín Beltrán Antolín
Departament de Traducció i d'Interpretació

Oferta de places
Cada any s'ofereixen 10 places de nou accés al mínor.

Accés

Per accedir al mínor cal tenir un mínim de 90 crèdits superats dels estudis del grau que s'estigui cursant en el moment de fer la sol·licitud. L'estudiant podrà passar una tutoria prèvia amb el coordinador del mínor abans de matricular-s'hi, per tal d'establir la selecció més adient d'assignatures, segons el perfil,  les seves expectatives i les seves prioritats.

Per als estudiants que vulguin cursar les assignatures d'Idioma modern xinès i/o japonès, cal demostrar el nivell A1, A2 o B1 del marc europeu de referència (segons el nivell que es vulgui cursar) adjuntant el document acreditatiu en el moment de fer la preinscripció a través de la web. Si el xinès o el japonès formen part del pla d'estudis del grau que cursa l'estudiant, consultarem l'expedient acadèmic.

Criteris de selecció dels estudiants si la demanda supera l'oferta de places

L'admissió i la matriculació al mínor requereixen el compliment de la normativa de la UAB. Si la demanda supera l'oferta de places, s'ha d'aplicar el barem de l'expedient acadèmic de l'estudiant.

Procés i calendari

Gestió del procés de selecció: Gestió Acadèmica de la Facultat de Traducció i d'Interpretació.

• Calendari: període de preinscripició del 9 de juny al 17 de juliol de 2015, via web (FORMULARI DE PREINSCRICIÓ).
  • Presentació documentació complementària: termini màxim el 4 de setembre de 2015.
  • Publicació de llista d'admesos i realització d'entrevistes si s'escau: del 7 al 10 de setembre de 2015.
  • Data límit de resolució: 16 de setembre de 2015
  • Resolució: Llista d'alumnes admesos

Matriculació dels alumnes admesos: a la gestió acadèmica del centre on l'estudiant estigui cursant els estudis de grau.

Si l'estudiant rep l'admissió al mínor abans que hagi fet la matrícula ordinària dels estudis de grau, pot matricular les assignatures del mínor seguint el procés de matrícula ordinari establert al seu centre, habitualment l'automatrícula. En canvi, si l'estudiant rep l'admissió al mínor posteriorment a la matrícula ordinària dels estudis de grau, cal que s'adreci a la gestió acadèmica del seu centre per dur a terme la modificació de la matrícula. En aquests casos no es cobra cap taxa addicional per modificar la matrícula.

El preu del mínor el marca la titulació de grau que cursi l'estudiant.

Normativa de referència
- Reial decret 1393/2007 i Reial decret 861/2010.
- Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, modificat pel Reial decret 861/2010, de 2 de juliol.
- Text refós de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Inici Mapa web
2015 Universitat Autònoma de Barcelona