000100410 001 __ 100410
000100410 003 __S-BaUAB
000100410 005 __20140723130520.0
000100410 007 __r |||||||||||
000100410 008 __20901s2012    spcd|||fsm||| 000 0 cat|c
000100410 020 __ $z 9788469400000
000100410 024 8_ $9 tesisuab $9 driver $a oai:ddd.uab.cat:100410
000100410 035 __ $a catuab-b1877081
000100410 035 __ $a (ES-BaCBU)b53236282
000100410 035 __ $a oai:www.tdx.cat:10803/83942
000100410 041 __ $a cat
000100410 043 __ $2 catmarc $a e-sp--- $b e-spc--
000100410 080 __ $a 659
000100410 100 1_ $a Andreu Domingo, David
000100410 245 13 $a La Publicity, els pseudoesdeveniments i la seva presència a la premsa a Catalunya $c doctorand: David Andreu ; director: David Roca $h [Recurs electrònic] /
000100410 260 __ $a Bellaterra : $b Universitat Autònoma de Barcelona, $c 2012
000100410 502 __ $a Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, 2011
000100410 504 __ $a Bibliografia
000100410 520 __ $a Aquest treball estudia l'ecosistema de la publicity a Catalunya. S'inicia amb un estudi de la publicity i les eines per a mesurar-ne la difusió, complementat amb un estudi exploratori que evidencia que les agències catalanes avaluen la publicity en base als outputs aconseguits a la premsa. Seguidament es recull la literatura referent als pseudoesdeveniments, entesos com eines per aconseguir presència als mitjans, que culmina amb un anàlisi de contingut de les notícies a la secció d'economia dels quatre diaris més llegits a Catalunya. Amb els resultats de l'enquesta que indiquen la orientació de l'avaluació a l'obtenció de cobertura, i amb els resultats de l'anàlisi de continguts que indiquen que un 21,3% de les notícies que tenen empreses com a subjecte estan induïdes per pseudoesdeveniments, es conclou que s'acompleix l'objectiu que persegueixen les agències de crear pseudoesdeveniments que obtinguin cobertura als mitjans
000100410 520 __ $a Este trabajo estudia el ecosistema de la publicity en Cataluña. Se inicia con un estudio de la publicity y las herramientas para medir su difusión, complementado con un estudio exploratorio que evidencia que las agencias catalanas evalúan la publicity en base a los outputs conseguidos en la prensa. Seguidamente se recoge la literatura referente a los pseudoeventos, entendidos como herramientas para conseguir presencia en los medios, que culmina con un análisis de contenido de las noticias en sección de economía de los cuatro diarios más leídos en Catalunya. Con los resultados de la encuesta que indican la orientación de la evaluación a la obtención de cobertura, y con los resultados en el análisis de contenido que indican que un 21,3% de las noticias que tienen empresas como sujeto están inducidas por pseudoeventos, se concluye que se cumple el objetivo que persiguen las agencias de crear pseudoeventos que obtengan cobertura en los medios.
000100410 520 __ $a This thesis studies the ecosystem of the publicity in Catalonia. It begins with a study of the publicity and the tools to measure it, complemented with an exploratory study that shows how catalan agencies evaluate the publicity based on the outputs achieved in the press. Then it reviews litearature on pseudo-events, understood as tools to achieve media coverage, ending in a content analysis of news from the economy section of the four most read newspapers in Catalonia. With the results of the poll among catalan agencies showing that their evaluation is focused on coverage, and the results of the content analysis showing that 21,3% of the news in which the subject is a company is created from pseudoevents, we conclude that the objective pursued by PR agencies of creating pseudoesdeveniments that get media coverage is accomplished.
000100410 540 __ $a ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs. $u http://www.europeana.eu/rights/rr-f/
000100410 546 __ $a Català.
000100410 650 04 $a Informació pública $z Catalunya
000100410 650 04 $a Relacions públiques $z Catalunya
000100410 650 04 $a Premsa $x Anàlisi de contingut
000100410 655 _4 $a Tesis i dissertacions electròniques
000100410 655 _4 $a info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
000100410 700 __ $a Roca, David $e dir. $u Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
000100410 710 2_ $a Universitat Autònoma de Barcelona. $b Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
000100410 730 0_ $a TDX
000100410 856 41 $3 Adreça alternativa $u http://www.tdx.cat/handle/10803/83942
000100410 856 40 $p 314 $s 1676132 $u http://ddd.uab.cat/pub/tesis/2011/hdl_10803_83942/dad1de1.pdf
000100410 907 __ $a .b18770812 $b 25-09-12 $c 21-09-12
000100410 909 __ $a acc
000100410 936 __ $a Lliure
000100410 940 __ $a CBUC $d UAB
000100410 980 __ $a TESIS $b UAB
000100410 998 __ $a adu $b 21-09-12 $c m $d q $e - $f cat $g spc $h 3 $i 0