Is there gender bias in the assessment of advertising creativity?
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Lázaro, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)

Date: 2012
Abstract: Gender discrimination in creative departments has been studies using surveys, content analyses, and qualitative methods (Broyles, S. & Grow, J. 2008). Previous research depicts that there exists interest in variables related with assessing advertising creativity (Koslow et al. 2003a, Sasser & Koslow 2008), practitioner profiles and customers reviews (West et al. 2008) and models working for non-western advertising (Kim et al. 2010), etc . . .
Note: Comunicació feta a ICORIA 2012 que es va portar a terme a Estocolm del 28 al 30 de juny de 2012. El tema de la Conferència era "The changing roles of advertising"
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Document: conferenceObject ; recerca ; publishedVersion
Subject: Publicitat ; Investigació ; Congressos ; Gènere ; Creativitat ; Publicidad ; Investigación ; Congresos ; Género ; Creatividad ; Advertising ; Research ; Congresses ; Gender ; Creativity
Published in: International Conference on Research in Advertising, 11a : 2012



Comunicació
17 p, 1.5 MB

The record appears in these collections:
Contributions to meetings and congresses > Papers and communications

 Record created 2012-11-21, last modified 2014-02-24



   Favorit i Compartir
QR image