Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/102546
Into the Engine Room : an Inter-University Literature-Teaching Project Focussing on Narrative
Owen, David, 1962- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Font, Carme, 1972- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)

Data: 2012
Resum: This article sets out the objectives, approaches and organisational development of a still on-going inter-university literature-teaching project entitled ‘Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language’, which was awarded a two-year grant by the Catalan Agency for the Management of University and Research Grants, AGAUR (MQD 00121). As a means of countering students’ excessive concern with essentially superficial aspects of literary texts and in order to facilitate their understanding of more complex textual issues, this project has systematically emphasised the issue of narrativity in literature teaching, thereby also helping students to approach their subject in a more technically sophisticated way in keeping with the demands of their degree. The article discusses the various phases of the project’s implementation, with reference to the underlying problem that gave impetus to the initiative, as well as setting out its provisional conclusions.
Resum: Aquest article descriu els objectius, l’enfocament i l’organització d’un projecte interuniversitari de Millora de la Qualitat Docent (MQD 00121) en l’àmbit de la literatura titulat ‘Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language’ (‘Entre línies: lectura exhaustiva de textos literaris en llengua estrangera’) atorgat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Per tal de contrarestar l’excessiva focalització dels nostres estudiants en aspectes essencialment superficials dels textos literaris i poder facilitar la seva comprensió d’elements textuals més complexos, aquest projecte ha emfatitzat sistemàticament la qüestió de la narrativitat en l’ensenyament de la literatura ajudant així als nostres estudiants a apropar-se a les assignatures d’una manera més sofisticada i tècnica d’acord amb les exigències dels seus estudis universitaris. L’article presenta les diferents fases d’implementació del projecte tot fent referència al problema fonamental que va motivar la iniciativa i ofereix unes conclusions provisionals.
Resum: Este artículo describe los objetivos, enfoques y desarrollo del proyecto interuniversitario titulado “Entre líneas: Lectura comprensiva de textos literarios en lengua extranjera” financiado por la Agencia de Gestión de Ayudas Universitarias y de la Investigación (MQD 00121) y destinado a la mejora de la calidad docente en el ámbito de la enseñanza de la literatura. Con el objetivo de contrarrestar el excesivo interés que nuestros alumnos han manifestado por aspectos esencialmente superficiales de los textos literarios y de facilitar la comprensión de cuestiones textuales más complejas, este proyecto ha priorizado sistemáticamente la cuestión de la narratividad en la enseñanza de la literatura, lo que ha ayudado a los alumnos a acercarse a la asignatura a través de técnicas más sofisticadas de acuerdo con las exigencias de sus estudios de grado. El artículo analiza las diferentes fases de ejecución del proyecto en relación con el problema de fondo que ha impulsado la iniciativa y avanza hacia algunas conclusiones provisionales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Ensenyament ; Narrativitat ; Interuniversitari ; Teaching ; Literature ; Narrativity ; Inter-university ; MQDensenyament ; Enseñanza ; Literatura ; Narratividad ; Interuniversitario
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, novembre-desembre 2012, p. 1-19, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/290223


19 p, 397.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-12-17, darrera modificació el 2016-11-07



   Favorit i Compartir