Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/102549
Teach-to-Test Instruction of Dynamic Assessment : a critical overview
Nazari, Behzad

Data: 2012
Resum: The present article aims to meticulously focus on the integration of the assessment and instruction which leads to a new approach, Dynamic Assessment, based on the principles of Socio-cultural Theory of Mind (SCT) developed by L. S. Vygotsky and his colleagues. A Vygotskian approach to language assessment suggests that the ‘process of development’ should be viewed as a predictor of the individual’s or the group’s future performance. Dynamic assessment has developed as an alternative to static types of assessment, i. e. standardized and/or non-dynamic assessment (SA/NDA). However, it is not regarded as a replacement for the other test types, rather as a complement. The present paper is a modest attempt to provide an overview of the literature that set the groundwork for DA, as well as current research in the field of this type of assessment.
Resum: El presente artículo tiene como objetivo discutir, con detalle, la integración entre la evaluación y la enseñanza, que pueda conducir a un nuevo enfoque: la evaluación dinámica (ED), basada en los principios de la teoría sociocultural, desarrollado por LS Vigotski y sus colegas. Una aproximación vigotskiana a la evaluación del aprendizaje de la lengua sugiere que el "proceso de desarrollo" debe ser visto como un predictor del posible rendimiento del individuo o del grupo al futuro. Evaluación dinámica se ha desarrollado como una alternativa a la evaluación estática, es decir evaluación estandarizada y/o evaluación no dinámica. Sin embargo, la ED no se puede considerar como un remplazo para otros tipos de prueba, más bien se ve como un complemento. El presente artículo es un modesto intento de ofrecer una visión general de la literatura que proporciona las bases al ED así como la investigación actual en el campo de este tipo de evaluación.
Resum: Aquest article té com objectiu discutir, amb detall, la integració entre l'avaluació i l'ensenyament, que pugui conduir a un nou enfocament: l'avaluació dinàmica (AD), basada en els principis de la teoria sociocultural, desenvolupat per LS Vigotski i les seves col·legues. Una aproximació vigotskiana a l'avaluació de l'aprenentatge de la llengua suggereix que el "procés de desenvolupament" ha de ser vist com un predictor del possible rendiment de l'individu o del grup al futur. Avaluació dinàmica s'ha desenvolupat com una alternativa a l'avaluació estàtica, és a dir avaluació estandarditzada i/o avaluació no dinàmica. No obstant això, l'AD no es pot considerar com un reemplaçament per altres tipus de prova, més aviat es veu com un complement. Aquest article és un modest intent d'oferir una visió general de la literatura que és la base a l'AD així com la investigació actual en el camp d'aquest tipus d'avaluació.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Avaluació dinàmica ; Revisió de literatura ; Teoria sociocultural ; Dynamic assessment ; Literature review ; Socio-cultural theory ; Evaluación dinámica ; Revisión de literatura ; Teoría socio-cultural
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 4 (novembre-desembre 2012) , p. 56-68, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/290225


13 p, 251.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-12-17, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir