Google Scholar: cites
Razonamiento moral y educación
Sastre Vilarrassa, Genoveva (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia)
Moreno Marimón, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia)
Timón Herrero, Mónica (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia)

Data: 1998
Resum: El texto se basa en el análisis del razonamiento moral a partir del marco de los modelos organizadores. A partir de la determinación de las diferentes representaciones que una serie de sujetos realizaron sobre un dilema basado en un conflicto moral entre iguales de edad, y que incluyó tres núcleos (justicia, felicidad y cuidado) se detectó que existen cuatro grandes modelos organizadores que se presentan en diferentes líneas evolutivas. La tesis que se defiende es que la inclusión de los sentimientos puede guiar el razonamiento a niveles más elevados y puede integrar las perspectivas de justicia y solidaridad a la hora de resolver conflictos interpersonales. En el artículo se afirma que todo esto son retos en los cuales es necesario trabajar para conseguir un modelo educativo integrador dentro de las escuelas.
Resum: El text es basa en l'anàlisi del raonament moral a partir del marc dels models organitzadors. A partir de la determinació de les diferents representacions que una sèrie de subjectes va realitzar sobre un dilema basat en un conflicte moral entre iguals d'edat, i que va incloure tres nuclis (justícia, felicitat i sol·licitud) es va detectar que existeixen quatre grans models organitzadors que es presenten en diferents línies evolutives. La tesi que es defensa és que la inclusió dels sentiments pot guiar el raonament a nivells més elevats i pot integrar les perspectives de justícia i solidaritat a l'hora de resoldre conflictes interpersonals. A l'article s'afirma que tot això són reptes en els quals és necessari treballar per aconseguir un model educatiu integrador dins de les escoles.
Resum: The theory of the organisational model becomes a basis for an analysis of the moral reasoning. At first, the different representations of a number of persons upon a certain dilemma are settled. That dilemma was based on a moral conflict among people with the same age and it involved three issues (justice, happiness and solicitude). The results of the study showed four big organisational models which appear in different evolutive guidelines. The main thesis is that the inclusion of feelings can put reasoning on higher levels and it can integrate the perspectives of justice and solidarity when solving intrapersonal conflicts. All these are proposals, which must be developed in order to achieve an integrator educational model within schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Razonamiento moral y lógico ; Intervención educativa ; Educación moral ; Modelo educativo integrador ; Desarrollo intelectual ; Raonament moral i lògic ; Intervenció educativa ; Educació moral ; Model educatiu integrador ; Desenvolupament intel·lectual ; Moral and logic reasoning ; Educational intervention ; Moral education ; Integrator educational model ; Intellectual development
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 155-170, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20686
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-sastre-moreno-timon
DOI: 10.5565/rev/educar.353


16 p, 71.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir