Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/103609
Los Usos del audiovisual en el consumo y producción cultural del brega en las periferias multiculturales de Recife / Paula Roberta Velôzo de Morais ; director: Nicolás Lorite García
Morais, Paula Roberta Velôzo de
Lorite, Nicolás, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat

Publicació: [Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012
Descripció: 1 recurs electrònic (220 p.)
Resum: La presente tesis es resultado de la investigación cuali-cuantitativa, realizada entre los años de 2008 y 2012 en el ámbito de consumo y producción cultural del Brega (movimiento musical popular de las periferias de la ciudad de Recife situada en el Nordeste de Brasil) para el Doctorado en Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad Autónoma de Barcelona. El propósito fue de definir como dicho movimiento está representado en los medios de comunicaciones de masas y de qué manera las nuevas tecnologías de la información influencian en sus rutinas productivas. A partir del análisis de las negociaciones inseridas en las relaciones de poder que forman parte de este proceso, percibimos las estrategias y alternativas utilizadas por el Brega para transponer los obstáculos impuestos por los medios de comunicación.
Resum: The present PhD thesis for the doctorate in Audiovisual Communication and Advertising at the Autonomous University of Barcelona is the result of the qualitative-quantitative research realized in the period from 2008 to 2012 in the field of consumption and production of “Brega” (movement of popular music rooted in the outlying area of the city Recife in the North-East of Brasil). The purpose of the research was to define how the movement is represented in the mass media and how new information technologies influence their production routines. From the analysis of negotiations inserted in the power relations that are part of this process, we perceive the strategies and alternatives used by Brega to transpose the obstacles imposed by the very media.
Nota: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, 2012
Drets: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Llengua: Castellà.
Document: Tesis i dissertacions electròniques ; doctoralThesis
Matèria: Brega (Música) ; Audiovisuals ; Brasil ; Recife (Brasil) ; Vida social i costums
ISBN: 9788449031595

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/10803/96892


220 p, 3.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Tesis doctorals

 Registre creat el 2013-02-13, darrera modificació el 2016-04-17



   Favorit i Compartir