Google Scholar: citations
Les valoracions tòpiques que la societat fa del gènere
Comellas i Carbó, Maria Jesús, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Date: 1998
Abstract: A l'article es planteja el paper de l'escola en una societat canviant tenint en compte que la seva funció va més enllà de la retransmissió de coneixements i que ens podem trobar amb dades i situacions on els valors imperants són inadequats. Segons l'autora, a partir de la reforma educativa pren importància l'àmbit de les actituds i del que comporten, tot destacant les diferències entre persones a causa dels estereotips vinculats al gènere. El text se centra en el context escolar i analitza tres tipus de situacions on es reflecteixen les diferències existents en l'entorn social sobre els estereotips i les actituds atribuïts implícitament al gènere, i s'arriba a la conclusió que la coeducació ha de promoure que els alumnes puguin desenvolupar- se de forma plena i lliures dels models estereotipats.
Abstract: En el artículo se plantea el papel de la escuela en una sociedad cambiante teniendo en cuenta que su función va más allá de la retransmisión de conocimientos y que nos podemos encontrar con datos y situaciones donde los valores dominantes son inadecuados. Según la autora, a partir de la reforma educativa coge importancia el ámbito de las actitudes y de lo que comportan, destacando las diferencias entre personas a causa de los estereotipos vinculados al género. El texto se centra en el contexto escolar y analiza tres tipos de situaciones donde están reflejadas las diferencias existentes en el entorno social sobre los estereotipos y las actitudes atribuidos implícitamente al género, y se llega a la conclusión de que la coeducación ha de promover que los alumnos puedan desarrollarse totalmente y libres de modelos estereotipados.
Abstract: The author's aim is to think over the role of the school in a changing society, taking into account that nowadays this role is not limited to the transmition of knowledge and that we can find some data and situations where the ruling values are not the correct ones, considering some educational purposes. As the author remarks, with the new Spanish educational system the attitude's issue and all what is involved in it -particularly the differences among persons because of the gender's stereotypes- becomes more important. The text focuses on the schools context and analyses three kind of situations that reflect that differences of the social environment, which are related to those attributed-gender stereotypes and attitudes. Thus, the author concludes that coeducation must make easier the student's development according to a model free of stereotypes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Actituds ; Estereotips ; Gènere ; Sistema educatiu ; Coeducació ; Actitudes ; Estereotipos ; Género ; Sistema educativo ; Coeducación ; Attitudes ; Stereotypes ; Gender ; Educational system ; Coeducation
Published in: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 181-188, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20688
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-comellas
DOI: 10.5565/rev/educar.355


8 p, 40.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-05-04



   Favorit i Compartir