Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1039
Interculturalitat i educació. Aportacions per a un debat entre l'antropologia social i la pedagogia
Carrasco, Sílvia

Data: 1998
Resum: L'article fa una reflexió crítica sobre els objectius i els plantejaments de la interculturalitat en medis educatius, a partir d'una proposta de principis per a una educació intercultural. S'hi afirma que l'antropologia de l'educació, a partir de la necessitat de reformular-se les idees clau, ha de sumar-se a la recerca de relacions interculturals en els contextos educatius, a partir de l'estudi dels entorns d'aprenentatge. S'hi proposa una recuperació crítica i constructiva dels precedents en la investigació sobre la transmissió i l'enculturalització des d'una perspectiva transcultural. Finalment, s'hi destaca que la intervenció de l'antropologia en equips interdisciplinaris d'investigació educativa pot ajudar els docents a resoldre els dilemes de renovació que la interculturalitat imposa a l'escola actual.
Resum: El artículo hace una reflexión crítica sobre los objetivos y los planteamientos de la interculturalidad en medios educativos, a partir de una propuesta de principios para una educación intercultural. Se afirma que la antropología de la educación, a partir de la necesidad de reformularse las ideas clave, ha de sumarse a la búsqueda de relaciones interculturales en los contextos educativos a partir del estudio de los entornos de aprendizaje. Se propone una recuperación crítica y constructiva de los precedentes en la investigación sobre la transmisión y la enculturalización desde una perspectiva transcultural. Finalmente, se destaca que la intervención de la antropología en equipos interdisciplinarios de investigación educativa puede ayudar a los docentes a resolver los dilemas de renovación que la interculturalidad impone a la escuela actual.
Resum: At first, the article proposes some principles promoting an intercultural education in order to think critically over the educational frame of interculturality and its objectives, proposes, etc. , in educational environments. Realising the need of reformulating its main ideas, the author stands that educational anthropology must join the search of intercultural relationships inside educational contexts while studying the learning environments. She asks for a critical and constructive recovery of those precedents existing in the studies of the transmition and enculturalisation from a transcultural point of view. Finally, she also remarks that anthropology may play a role inside educational investigation's interdisciplinary teams, solving the teacher staff's dilemmas of renewal which nowadays interculturality imposes upon the school.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: antropologia social i de l'educació ; educació intercultural ; recerca i intervenció educativa ; etnografia ; relativisme cultural ; antropología social y de la educación ; educación intercultural ; investigación e intervención educativa ; etnografía ; relativismo cultural ; social and educational anthropology ; intercultural education ; educational search and intervention ; ethnography ; cultural relativism
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 217-227, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20691


11 p, 55.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir