Google Scholar: cites
La formación ocupacional como instrumento de la integración escolar
Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 1998
Resum: El artículo hace una reflexión sobre las posibilidades que puede ofrecer la formación ocupacional en materia de integración escolar. En una primera parte se analiza la integración escolar desde el punto de vista de la LOGSE, la cual determina los fundamentos del currículo. En una segunda parte se pone de manifiesto que la formación profesional, más concretamente la ocupacional, podría servir de instrumento de integración a los alumnos dentro del sistema educativo, pero a la práctica es un trabajo muy complejo de llevar a cabo dada la estructura propia de la formación ocupacional y del propio sistema educativo en general. Finalmente, el autor presenta diferentes antecedentes para explicar una propuesta de integración, y expone algunas consecuencias de esta propuesta, la cual se puede elaborar a partir de la ESO.
Resum: L'article fa una reflexió sobre les possibilitats que pot oferir la formació ocupacional en matèria d'integració escolar. En una primera part s'analitza la integració escolar des del punt de vista de la LOGSE, la qual determina els fonaments del currículum. En una segona part es posa de manifest que la formació professional, més concretament l'ocupacional, podria servir d'instrument d'integració als alumnes dins del sistema educatiu, però a la pràctica és una tasca molt complexa de portar a terme, a causa de l'estructura pròpia de la formació ocupacional i del propi sistema educatiu en general. Finalment, l'autor presenta diferents antecedents per explicar una proposta d'integració i alhora exposa algunes conseqüències d'aquesta proposta, la qual es por elaborar a partir de l'ESO.
Resum: The author points out the potential role of the Occupational Formation (FO) within the schools integration. First of all, it analyses schools integration from the point of view of the LOGSE, which specifies the basis of the curriculum. Secondly, the author remarks that the FP, and particularly the FO, may be used as a means to integrate students within the educational system, though this is not an easy task due to the structure of both the FP and the educational system in general. Finally, he presents some antecedents in order to explain a proposal of integration, which might be built from the ESO, and shows some of the con-sequences of it.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Integración escolar ; Formación profesional ; Formación ocupacional ; LOGSE ; Necesidades educativas ; Estructuras institucionales ; ESO ; Integració escolar ; Formació professional ; Formació ocupacional ; Necessitats educatives ; Estructures institucionals ; Institucions educatives ; Schools integration ; FO ; Educational needs ; Institutional structures ; Educational institutions
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 269-282, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20694
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-ferrandez
DOI: 10.5565/rev/educar.361


14 p, 62.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir