Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/104217
Diferències en els resultats educatius de nois i noies a Catalunya / [investigadora principal: Maribel García Gràcia ; investigadora: Trinidad Donoso Vázquez ; tècniques de suport: Irene Asensio Nerín, Anna Velasco Martínez]
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Donoso Vázquez, Trinidad (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Asensio Nerín, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació. Grup de Recerca en Educació i Treball)
Velasco Martínez, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)
Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació
Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació

Publicació: [Barcelona] : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2012
Descripció: 139 p.
Col·lecció: Documents (Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya)) ; 22
Resum: Aquest és resultat d'una recerca avaluativa on s'aporta una considerable quantitat de dades i elements per a la reflexió, que van des de la recerca bibliogràfica fins a l'anàlisi de resultats d'avaluació dels nois i noies a Catalunya. En aquest sentit, es descriuen i analitzen amb rigor les conclusions a què han arribat les principals investigacions internacionals sobre el gènere i l'educació. Els resultats d'avaluació que s'estudien des de la perspectiva de gènere són els obtinguts en els diferents cicles de PISA (2003, 2006, 2009) i els obtinguts en les avaluacions externes i censals de final d'etapa (de sisè d'educació primària i de quart d'educació secundària obligatòria). El capítol primer conté la introducció. El segon, el context de la recerca. El tercer, les consideracions metodològiques. El quart, les precisions conceptuals. El cinquè està dedicat a l'anàlisi de la recerca internacional sobre el model d'escola mixta i diferenciada als països de l'OCDE. El sisè analitza els resultats de PISA i les desigualtats de rendiment educatiu segons el sexe. El capítol setè estudia les desigualtats educatives a partir d'un seguit d'indicadors, alguns dels quals són molt canviants (com el percentatge d'alumnat que abandona la formació en les etapes postobligatòries). El capítol vuitè analitza els resultats educatius en les avaluacions externes de final d'etapa. El novè és un estudi comparatiu dels resultats educatius obtinguts en escoles mixtes i diferenciades de Catalunya. El darrer capítol conté les conclusions de la recerca.
Nota: A la coberta: UAB Institut de Ciències de l'Educació ; ICE UB
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Castellà
Document: Llibres electrònics ; book
Matèria: Coeducació ; Catalunya ; Rendiment escolar ; Gènere ; Educació



139 p, 2.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Llibres

 Registre creat el 2013-02-28, darrera modificació el 2016-04-17



   Favorit i Compartir