Google Scholar: cites
L'immigrant a l'escola. La metodologia del treball cooperatiu com a via d'integració social i acadèmica dels alumnes d'origen immigrant
Rué, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 1998
Resum: Es presenta una contextualització d'allò que pot significar la categoria «immigrant» i de l'espai potencialment privilegiat d'integració que pot ser l'escola, amb la finalitat d'emmarcar les possibilitats i els límits de la metodologia que es presenta. La tesi que es defensa és que el treball cooperatiu (TC) és una via d'integració de «tercera generació». L'article descriu les condicions bàsiques per al desenvolupament del TC, a partir de la seva definició. Segons l'autor, el caràcter integrador del TC es fonamenta en la necessitat de realitzar una activitat des de la coordinació, entre els participants, dels seus punts de vista respectius. El TC com a metodologia s'ha d'inscriure en un marc d'actuació integradora global per part de l'equip de centre i del professorat a la classe.
Resum: Se presenta una contextualización de lo que puede significar la categoría «inmigrante» y del espacio potencialmente privilegiado de integración que puede ser la escuela, con la finalidad de enmarcar las posibilidades y los límites de la metodología que se presenta. La tesis que se defiende es que el trabajo cooperativo (TC) es una vía de integración de «tercera generación». El artículo describe las condiciones básicas para el desarrollo del TC, a partir de su definición. Según el autor, el carácter integrador del TC se fundamenta en la necesidad de realizar una actividad desde la coordinación, entre los participantes, de sus respectivos puntos de vista. El TC como metodología se ha de inscribir en un marco de actuación integradora global por parte del equipo de centro y del profesorado en clase.
Resum: First of all, this article contextualises what the concept of immigrant means, and considers the school as a potentially privileged space of integration, in order to realise all the possibilities and limits of the methodology that it proposes. The thesis of the author is that co-operative work (CW) is a «third generation» method of integration. Starting from that point, the basic conditions which allow the development of CW are described. As the author sees it, the integrator character of the CW is based on the need of co-ordinating the points of view of all participants in every activity carried out at school. The CW as a methodology is framed in a context of a global action by the whole teaching staff and the individual teacher in the classroom.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Trabajo cooperativo, inmigrante ; Integración social y escolar ; Acción educativa ; Co-operative work ; Immigrant ; Social and school integration ; Educational action
Publicat a: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 285-294, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20695
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-rue
DOI: 10.5565/rev/educar.362


10 p, 47.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir