Google Scholar: citas
Escolarització obligatòria i adolescència
Funes, Jaume

Fecha: 1998
Resumen: L'autor analitza el binomi adolescència i ESO com quelcom inseparable que s'interrelaciona i que pot crear situacions conflictives. A partir del canvi del paper educatiu de l'escola, de transmissora de cultura a agent socialitzador i estimulador dels processos de transició a la vida adulta, neix la necessitat d'escolarització universal per als adolescents, que facilita l'autoconstrucció de subjectes autònoms. A l'article es dóna una visió general dels adolescents com una nova categoria social massiva i diversa, amb un estil de vida propi que els diferencia. Es tracten diversos conflictes que neixen entre l'escola i l'adolescència, els quals, segons l'autor, es poden solucionar amb la figura d'un tutor, adult que fa de pont entre els joves i l'escola, el qual els ajuda i els orienta en el seu procés de maduració perquè els comprèn en la seva globalitat.
Resumen: El autor analiza el binomio adolescencia y ESO como algo inseparable que interrelaciona y que puede crear situaciones conflictivas. A partir del cambio del papel educativo de la escuela de transmisora de cultura a agente socializador y estimulador de los procesos de transición a la vida adulta, nace la necesidad de escolarización universal para los adolescentes, que facilita la autoconstrucción de sujetos autónomos. En el artículo se da una visión general de los adolescentes como una nueva categoría social masiva y diversa, con un estilo de vida propio que los diferencia. Se tratan diversos conflictos que nacen entre la escuela y la adolescencia, los cuales, según el autor, se pueden solucionar con la figura de un tutor, adulto que hace de puente entre los jóvenes y la escuela, el cual los ayuda y los orienta en su proceso de maduración porque los comprende en su globalidad.
Resumen: The author analyses both adolescence and ESO as an inseparable binomial, which interrelates and may provoke some conflicts. The need of a universal schooling for adolescents comes together with the change of the educational role of the school -from just a cultural transmitter to an agent of socialisation, and it becomes a stimulus for the processes of transition to the adult life- making easier the self-construction of the autonomy of students. Adolescents are seen as a new social category, both massive and diverse, with an own and particular way of life. The author thinks over some of the conflicts that may appear between school and adolescents and tries to solve them through a tutoring function. An adult tutor as a bridge between both of them can help and guide students because he/she understands them as a whole.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Adolescència ; Escolarització ; Diversitat ; Socialització ; ESO ; Orientació educativa ; Adolescencia ; Escolarización ; Diversidad ; Socialización ; Orientación educativa ; Adolescence ; Schooling ; Diversity ; Socialisation ; Educational guidance
Publicado en: Educar, N. 22-23 (1998) , p. 99-118, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20683
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v22-23-funes
DOI: 10.5565/rev/educar.350


20 p, 88.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir