Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1057
Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa : el coneixement antropològic aplicat a la formació de mestres
Soto Marata, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)

Data: 1999
Resum: Durant dos cursos escolars s'ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l'escola, mitjançant seminaris, a tres centres d'Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. L'enfocament socioantropològic i la consideració de la dimensió de subjectes culturals de cada membre del seminari són les novetats d'aquesta proposta, que ha possibilitat la transformació de les relacions socioculturals i de la pràctica educativa amb col·lectius de minories culturals en risc de marginació.
Resum: A lo largo de dos cursos escolares se llevó a cabo un proceso de formación de maestros, mediante seminarios, en tres centros públicos de Educación Infantil y Primaria de Cataluña, con el objetivo de mejorar las relaciones interculturales en la escuela. El enfoque socioantropológico y la consideración de la dimensión de sujetos culturales de cada miembro del seminario, son las novedades de esta propuesta que ha posibilitado la transformación de las relaciones socioculturales y de la práctica educativa en colectivos de minorias culturales con riesgo de marginación.
Resum: A program of teacher's trainning has been developed in three public elementary and primary schools, in a period of two years. The main goal was to improve intercultural relationships in school. The sociol-antropological app roach and the consideration that each member of the group is a cultural subjectect a r e the new features of this p roposal, which has let the transformation of the socio-cultural relationships and the educational task in minority grops with isolation risks.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: transmissió cultural ; diversitat, semblances, diferències i desigualtat ; cultura ; intervenció educativa transformativa ; relacions socioculturals ; equivalència ; conflicte ; contradiccions, incoherència, discrepància ; vulnerabilitat. ; transmisión cultural ; diversidad, semejanzas, diferencias y desigualdad ; intervención educativa transformativa ; relaciones socioculturales ; equivalencia ; conflicto ; contradicciones ; incoherencia ; discrepancia ; vulnerabilidad ; cultural transmission ; diversity ; resemblances ; differences and inequality ; culture ; transformative educational intervention ; socio-cultural relationships ; equivalence ; conflict ; contradictions ; incoherence ; divergence ; vulnerability
Publicat a: Educar, N. 24 (1999) , p. 131-155, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20707


26 p, 155.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir