Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1058
La pretesa reforma de les humanitats
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Data: 1999
Resum: Tenint presents els últims debats generats, des de les institucions polítiques, sobre la Reforma (LOGSE) i en especial sobre l'ensenyament de la branca anomenada humanitats -llengües i cultura clàssiques, filosofia, llengua i literatura i ciències socials, geografia i història-, s'ha generat la necessitat que es fes una anàlisi, amb la participació d'especialistes representants totes les comunitats que configuren l'Estat espanyol. Es presenta el procés seguit (estudis comparatius i anàlisi d'enfocaments i posicionaments), així com els principals acords i suggeriments que s'han fet, encaminats a millorar-ne i garantir-ne l'ensenyament en les etapes de Secundària Obligatòria (ESO) i postobligatòria (batxillerats) tenint present els marcs legals que emparen les diferents comunitats en relació amb el conjunt d'Espanya i pensant que s'està vinculat a Europa.
Resum: Teniendo presente los últimos debates generales, desde las intituciones políticas, sobre la Reforma (LOGSE) y en especial sobre la enseñanza en las llamadas humanidades -lenguas y cultura clásicas, filosofía, lengua y literatura y ciencias sociales, geografía e historia-, se ha generado la necesidad de hacer un análisis con la participación de especialistas representando todas las comunidades que configuran el Estado español. Se presenta el proceso seguido (estudios comparativos y análisis de enfoques y posicionamientos), así como los principales acuerdos y sugerencias que se han hecho encaminados a mejorar y garantizar su enseñanza en las etapas de Secundaria obligatoria (ESO) y postobligatoria (bachilleratos) teniendo presente los marcos legales que amparan las diferentes comunidades en relación al conjunto de España y pensando que se está vinculado a Europa.
Resum: According to recent discussions in some political institutions about the Educational Reform (LOGSE), and specially about teaching humanities (classical languages and culture, philosophy, language and literature, social sciences, geography and history), it has been argued the need to analyze it, with the participation of members from all the Autonomous Comunities of Spain. The process followed is shown (comparative studies, different approaches, and attitudes), as well as the main agreements and suggestions to improve and to assure its teaching in the Secondary schooling (ESO) and the Postmandato ry (bachilleratos) periods. It has to be done without forgeting the diffe r ent law fram ework of the Autonomous Communities, related to the globality of Spain and Europe.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Educar, N. 24 (1999) , p. 159-174, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20708


17 p, 105.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir