Niveles de actividad física medido con acelerómetro en alumnos de 3º ciclo de Educació Primaria : actividad física diaria y sesiones de Educación Física
Martínez Martínez, Jesús (Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Educación de Toledo)
Contreras Jordán, Onofre Ricardo (Universidad de Castilla-La Mancha)
Aznar Laín, Susana (Universidad de Castilla-La Mancha. Facultad de Ciencias del Deporte)
Lera Navarro, Ángela (Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Educación)

Títol variant: Children's physical activity levels measured by accelerometer : all day physical activity vs physical education classes
Data: 2012
Resum: Physical inactivity during the early years of life is currently indicated as a major contributor to increased levels of obesity and other serious medical conditions and is being seen in children and adolescents all across europe. children spend a large part of their time at school. The new school curriculum provides good opportunities to promote physical activity. The present study aims to measure children's all day physical activity objectively and identify the amount of physical activity that takes place during physical education classes. the study comprised a sample of 32 spanish children ages 11-12 from a school in toledo, spain. an accelerometer was used to measure physical activity. most of the children did not achieve the physical activity health guidelines (i. e. , a minimum of 60 minutes of moderate to vigorous physical activity (mvpa). physical education classes provided a considerable amount of mvpa and played an important role in relation to the total amount of mvpa that took place during the week.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Activitat física ; Educació física ; Acceleròmetre ; Nens ; Physical activity ; Physical education ; Accelerometer ; Children
Publicat a: Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 117-123, ISSN 1988-5636



7 p, 209.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Revista de psicología del deporte
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-03-15, darrera modificació el 2023-01-25



   Favorit i Compartir