Per citar aquest document:
Determinants of acquisition completion : a relational perspective
Aguilera, Ruth V.
Dencker, John C.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa

Publicació: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2012
Descripció: 50 p.
Resum: The strategic literature on relatedness in the context of mergers and acquisitions (M&As) is extensive, yet we know little about whether or how relatedness has an influence on the announcement to completion stage of the M&A process. Drawing on research on intra-industry competition and relational capabilities, we seek to shed light on the relatedness debate by examining the strategic forces that affect the completion of an announced related M&A, accounting for financial and organizational factors. We also explore additional strategic forces that might amplify or attenuate the negative effect of relatedness on deal completion. We test and find support for our hypotheses using longitudinal data from a sample of the largest M&A announcements in the world from 1991 to 2001.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Anglès.
Col·lecció: Documents de treball
Col·lecció: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 11/6
Document: workingPaper
Matèria: Consolidació d'empreses

Adreça alternativa:

50 p, 250.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2013-03-25, darrera modificació el 2016-06-11

   Favorit i Compartir