Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/105974
Optimització del temps total d'escala d'aeronaus comercials
Silverio Pons, Iris
Juan Pérez, Ángel A.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2013
Descripció: 73 p.
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Gestió Aeronàutica [829]
Titulació: Gestió aeronàutica [2501233]
Resum: L'objectiu d'aquest projecte és analitzar com optimitzar el temps total d'escala d'una aeronau comercial, per tal de reduir els costos que suposa que l'aeronau estigui en terra. L'anàlisi es realitza a partir de conèixer quines són les operacions mínimes necessàries que cal dur a terme durant el tumaround i en quin ordre convé realitzar- les perquè el temps total sigui mínim. També s'estudien quins són els mètodes científics ja proposats i quins són els usats en l'actualitat. Fruit de l'estudi es proposa un model que permeti reduir els costos derivats de retards, afegint un temps addicional a l'escala, a partir de dades recollides de l'activitat comercial diària a l’aeroport de Barcelona. Dels resultats obtinguts es conclou que interessa afegir un buffer que absorbeixi possibles incidents, però convé que sigui dividit segons la franja horària del dia, per tal que s'adapti al màxim a les necessitats de cada vol, enlloc d'afegir un mateix buffer a tots els vols de qualsevol hora.
Resum: El objetivo de este proyecto es analizar cómo optimizar el tiempo total de la escala de una aeronave comercial, con el fin de reducir los costes derivados que la aeronave esté en tierra. El análisis se realiza a partir de conocer cuáles son las operaciones mínimas necesarias que hay que llevar a cabo durante el tumaround y en qué orden conviene realizarlas para que el tiempo total sea mínimo. También se estudian cuáles son los métodos científicos ya propuestos y cuáles son los usados en la actualidad. Fruto del estudio se propone un modelo que permita reducir los costes derivados de retrasos, añadiendo un tiempo adicional a la escala, a partir de datos recogidas de la actividad comercial diaria en el aeropuerto de Barcelona. De los resultados obtenidos se concluye que interesa añadir un buffer que absorba posibles incidentes, pero conviene que sea dividido según la franja horaria del día, a fin de que se adapte al máximo a las necesidades de cada vuelo, en lugarde añadir un mismo buffer a todos los vuelos de cualquier hora.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Aeroports ; Control del trànsit

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/208679


73 p, 2.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Enginyeria. Projectes de final de carrera > Gestió Aeronàutica. PFC
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2013-03-25, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir