Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/105993
Quan hi ha pocs recursos, s'educa més als germans grans?
Reyes García, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats

Data: 2013
Resum: Estudis en països industrialitzats suggereixen que la composició d'una llar, específicament el nombre de nens, afecten els seus èxits acadèmics. La teoria de capital humà suggereix que aquest efecte és major quan els pares s'enfronten recursos limitats. En aquest estudi s'examina l'efecte de la composició de la llar en l'educació dels nens entre els Tsimane', un poble de horticultors i recol·lectors a l'Amazones bolivià. Els resultats suggereixen que, entre els Tsimane', tenir un germà major disminueix la probabilitat d'un nen d'assistir a l'escola, i també el nombre d'anys d'educació formal mitjana que rep. Els resultats confirmen la predicció de la teoria de capital humà: amb recursos escassos, el pares esbiaixen la seva inversió en capital en alguns nens per maximitzar el benestar de la llar.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: article ; divulgació ; publishedVersion
Publicat a: UAB divulga, març 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388



2 p, 105.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències > Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2013-04-03, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir