Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/106006
El papel de la inspección escolar en la mejora de los resultados educativos
Silva García, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: El paper de la inspecció escolar en la millora dels resultats educatius.
Títol variant: The role of Education Inspectorate in improving educational outcomes
Data: 2013
Resum: Los inspectores, como agentes promotores de procesos de innovación y cambio educativo, tienen un papel substancial en el establecimiento de condiciones para mejorar la calidad de la educación escolar. Las evidencias, la investigación y el conocimiento disponible muestran una clara tendencia de las administraciones educativas por mejorar el funcionamiento del colectivo profesional que ejerce la inspección educativa. La investigación se centra en reflexionar sobre la función inspectora y las dificultades a que ha de enfrentarse en el momento de facilitar apoyo pedagógico al profesorado y al equipo directivo, porque cada vez es más necesario generar espacios de análisis y de diálogo sobre la mejora de los resultados educativos en cada uno de los centros escolares. La finalidad de este artículo es exponer parte de los resultados obtenidos en una investigación centrada en la inspección escolar, así como presentar algunas propuestas para proporcionar apoyo pedagógico a los centros educativos.
Resum: Els inspectors, com a agents promotors de processos d’innovació i canvi educatiu, tenen un paper substancial en l’establiment de condicions per millorar la qualitat de l’educació escolar. Les evidències, la recerca i el coneixement disponible mostren una clara tendència de les administracions educatives per millorar el funcionament del col·lectiu que exerceix la inspecció educativa. La recerca se centra en la reflexió sobre la funció inspectora i les dificultats a què s’enfronta en el moment de facilitar suport pedagògic al professorat i a l’equip directiu, tema que pren rellevància a mesura que és més necessari generar espais d’anàlisi i de diàleg sobre la millora dels resultats educatius a cadascun dels centres escolars. La finalitat d’aquest article és exposar part dels resultats obtinguts d’una recerca focalitzada en la inspecció escolar, així com presentar algunes propostes per donar suport pedagògic als centres educatius.
Resum: Inspectors, as promoters of innovation and educational changes, have an important role in establishing the conditions to improve the quality of school education. In fact, evidences, researches and the available knowledge show Educational Administrations are prone to improving the running of those professionals who practise Education Inspectorate. This research is focused on the functions of the inspectors and the difficulties they face when they have to provide pedagogical support to teachers and principals. That is the reason why, more and more, it is necessary to promote spaces to analyse and talk about the improvement of educational outcomes. The purpose of this paper is to show, on the one hand, the findings of a research that studies the Education Inspectorate and, on the other, some proposals to provide education centres with pedagogical support.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Inspección escolar ; Mejora escolar ; Apoyo pedagógico ; Resultados educativos ; Inspecció escolar ; Millora escolar ; Suport pedagògic ; Resultats educatius ; Education inspectorate ; School improvement ; Pedagogical support ; Educational outcomes
Publicat a: Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 67-82, ISSN 0211-819X



16 p, 326.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-04-03, darrera modificació el 2016-11-02



   Favorit i Compartir