Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/106402
Pedagogising poverty alleviation : a discourse analysis of educational and social policies in Argentina and Chile
Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2009
Resum: For the last decades international organisations and governments have promoted and implemented analogous education policies on the grounds that education is the key factor to foster development and fight poverty. This article sets the context of these educational programmes and analyses their discourse on poverty in Argentina and Chile. Then, it show show they institutionalise strict surveillance, institutional denigration of the poor and professional scepticism. In general, the conclusions underpin one hypothesis that leads the analysis: eventually, these targeted education policies “pedagogise” poverty alleviation in that they aim to “instil flexible identities” into the poor rather than open channels for social inclusion.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; preprint
Matèria: Pobresa ; Política educativa ; Política social ; Argentina ; Xile
Publicat a: British journal of sociology of education, Vol. 30, Núm. 4 (2009) , p. 463-477, ISSN 1465-3346

DOI: 10.1080/01425690902954638


26 p, 179.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2013-04-24, darrera modificació el 2016-06-14



   Favorit i Compartir